דוד אזולאי, ראש מועצת מטולה התראיין ברדיו 103 ב'איפה הכסף' עם ענת דוידוב והודיע כי רשויות הצפון יכריזו ביום העצמאות על 'הקמת מדינת ישראל והתנתקות מישראל'. לדבריו של אזולאי: "פיצוצים במרחב זה חלק ממציאות חיינו בחודשים האחרונים, זה לא יום-יומיים ולא שבוע-שבועיים, זה יותר מדי. ואנחנו לא מצליחים להבין למה מדינת ישראל שותקת ומתנהלת כמעט כרגיל, אתמול במקרה הייתי בחתונה במרכז וקיבלתי הלם תרבות. כל כך הרבה אנשים בתל אביב מסתובבים ושותים ואוכלים ואני שואל את עצמי 'זה המדינה שלנו?' זה לא מדינת ישראל".

ראש מועצת מטולה על אמירת נתניהו: "בושה שזה ראש הממשלה שלנו"
"הסכם כניעה": בסעודיה חשפו - הדיל הלא כתוב בין ישראל לחיזבאללה

עוד אמר בצער: "אני רואה שביידן הוא זה שמנהל אותנו, אז הצעתי שנהיה הכוכב ה-51 במדינת ארצות הברית אבל צריך לעשות מעשים, אנחנו חייבים לעשות מעשה, להפסיק לדבר, הצעתי פשוט לנתק מגע ממשרד ראש הממשלה בכל הקשור לקבלת החלטות, לדוגמא החלטת הממשלה לכלכלה בצפון היא למעשה סתם החלטה, היא נמרחת כבר 7 חודשים, אין בה בשורות והיא לא נותנת מענה לתושבים".

לגבי המהלך אותו מתכננים ראשי הראשויות בצפון, אמר: "המטרה היא לזעזע, לגרום לראש ממשלת ישראל וכל מקבלי ההחלטות להבין שיש תושבים בצפון, חבל ארץ מדהים שהוא נטוש לחלוטין, ללא תיירות וחקלאות, ללא תושבים, יש פה רצועת ביטחון עם עשרות אלפי חיילים. 80,000 איש עקורים מבתיהם כבר 7 חודשים וכולם שותקים. חיסלנו 2-3 מחבלים בלבנון וזה כטיפה בים, איפה המדינה הריבונית שלנו?".

עוד הוסיף: "מבחינתי ממשלת לבנון היא זו שצריכה לשלם על התקופנות שבאה מלבנון, חיזבאללה היא לא מדינה עצמאית בפני עצמה, זה לא כמו בעזה שאומרים אין את מי לתקוף, לבנון צריכה לשלם את המחיר. אנחנו רק חוטפים וחוטפים ולא קורה שום דבר".

כשנשאל האם הוא מאמין בהסכם מדיני, ענה: "קודם כל יהיה הסכם, אבל ההסכם יהיה אחרי מלחמה. צריך לזכור חיזבאללה וכוח רדואן זה פרוקסי של איראן והם רוצים להשמיד אותנו. ולא מהיום, הם מתעצמים שנים ואנחנו מכילים שנים, גרמנו למפלצת הזו לגדל ראשים ולעשות את מה שהם עושים. וזה פשוט לא אמיתי שזו המציאות שלנו. אנחנו פוחדים מהם והם מכתיבים את קצב האש".