משפחות חטופים מסרו היום (שבת) הצהרה בכניסה לקריה, בה מתחו ביקורת חריפה נגד התנהלות נתניהו וממשלתו בכל הנוגע לקידום עסקה. במקביל לכך, הפגנות נוספות למען שחרור החטופים מתקיימות כעת בקיסריה, הרצליה ובמקומות נוספים ברחבי הארץ. במהלך המחאה בתל אביב, משפחות חטופים ותומכיהן חסמו את איילון צפון. אילה מצגר עוכבה לחקירה, ושחר מור (זהירו), אחיינו של החטוף אברהם מונדר עוכב אף הוא. גם בשבוע שעבר עוכב מור וזומן לחקירה.

כמו כן, שוטרים שסייעו לאוטובוס להיכנס לתוך תחנת מסובים, הותקפו ע"י מפגינים שהתגודדו מחוץ לתחנה. בתוך כך, שני מפגינים תקפו שני שוטרים, כאשר שוטר אחד ננשך והשוטר השני הותקף באמצעות חפץ שכתוצאה מכך נשברה לו השן. השוטרים עצרו מפגין שתקף את השוטר.

עליית מדרגה: ראשי הרשויות בצפון מובילים מחאה חדשה נגד הממשלה
מצרים וקטאר דחו הצעה ישראלית לניהול עזה ביום שאחרי | דיווח

אילה מצגר, כלתו של יורם מצגר: "זהו היום ה- 218 שבו אהובינו נמצאים בשבי בגיהנום בעזה. התכנסנו כאן היום כדי לצעוק לכל עם ישראל: ממשלת ישראל ויתרה על החטופים והפקירה אותם למות בשבי החמאס. כל עוד נתניהו בשלטון החטופים לא יחזרו. היום כבר ברור שרק ממשלה אחרת תוכל להחזיר אותם הביתה".

עוד הוסיפה: "בשבועיים האחרונים ראש הממשלה עסק בטרפוד פושע של עסקאות להצלת החטופים. בגלל נתניהו אין עסקה והחטופים לא חוזרים. הוא מפקיר את בני משפחותינו למוות משיקולים פוליטיים. הכניסה לרפיח והרחבת הפעולה שם גם מרחיקה עסקה וגם מסכנת את בני משפחותינו. כל עוד נתניהו בשלטון החטופים לא יחזרו, כי נתניהו לא רוצה אותם בבית".

הצהרת משפחות חטופים בקריה (צילום: אבשלום ששוני)
הצהרת משפחות חטופים בקריה (צילום: אבשלום ששוני)

עינב צנגאוקר, אמו של מתן צנגאוקר: "גנץ, איזנקוט, גלנט, וכל בעלי המצפון בליכוד ובקואליציה - כדי להציל את החטופים הנמקים במנהרות, כדי להביא לעסקה במהירות, כדי לעצור את מהלכי טרפוד העסקאות, כדי לעצור את פשע ההפקרה - אנחנו קוראים לכם: תפילו את הממשלה. הממשלה מוותרת על החטופים, הממשלה מובילה את המדינה כולה לאבדון, תפסיקו לשתף פעולה ותצילו את החטופים ואת המדינה. צאו לציבור ותגידו: שכדי להציל את החטופים אפשר וצריך לסיים את המלחמה".

יפעת קלדרון, בת דודו של עופר קלדרון: "היום כבר ברור: נתניהו מוביל את מדינת ישראל כולה לכישלון מוחלט. החטופים לא כאן, החמאס חוזר לשלוט באזורים שנכבשו על ידינו, אין אסטרטגיה, הצפון עולה באש, הדרום מטווח, העקורים מופקרים, האסון מעמיק – אם נמשיך ככה, אנחנו נאבד לא רק את החטופים אלא גם את המדינה. נתניהו הוא לא רק המכשול לעסקה, נתניהו הוא גם המכשול למדינה. כדי להציל את החטופים מידי חמאס, צריך להציל את המדינה מידי נתניהו".

הצהרת משפחות חטופים בקריה (צילום: אבשלום ששוני)
הצהרת משפחות חטופים בקריה (צילום: אבשלום ששוני)

בהפגנה שנערכה בנהלל, נאמה פרופ' שקמה ברסלר ואמרה: "לכולנו ברור שעל מדינת ישראל השתלטה קואליציה נוראית שלא נהנית מאמון הציבור. קואליציה שיש בא מי שרוצה לכפות על ישראל תפיסה של עליונות יהודית ולהפוך את ישראל למדינת הלכה. קואליציה שיש בה פוליטיקאים אנטי ציונים ויש בה פוליטיקאים אנטי דמוקרטים ויש בה מושחתים רודפי שררה. קואליציה שהנחילה בתודעה שלנו את המושג השקרי של ימין על מלא והיא זו שמובילה את ישראל בכוונת מכוון לאבדון מלא".

כמו כן, משפחות החטופים הודיעו מוקדם יותר השבוע כי בערב יום העצמאות, במקביל לטקס המשואות הממלכתי, יקיימו ״טקס כיבוי משואות והדלקת התקווה״ באמפי שוני בבנימינה. הטקס יתקיים בנוכחות קהל וישודר בלייב. במהלך הטקס נציגי המגזרים שנפגעו בטבח השביעי באוקטובר ובמלחמה שלאחריו יכבו את משואות ההפקרה, ההזנחה, הזלזול, הנטישה ועוד. לאחר מכן ידליקו הנפגעים תקווה לעתיד טוב יותר.