מחסומים וגדרות יחצצו בין משפחות השכול באשדוד לבין רחבת הטקס הממלכתי בבית העלמין בו ישתתף השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר. כבר משעות הבוקר פועלים אנשי משרד הביטחון ליצור חיץ בין רחבת הטקס לבין חלקות הקברים של נופלי העיר אשדוד.

אין לנו אמריקה אחרת: ממשל ביידן מאס סופית בבנימין נתניהו | בן כספית
ההורים השכולים הצליחו למנוע מסמוטריץ' להגיע לטקס הזיכרון: "אין לו מה לעשות שם"

"אני מזועזע. פעם ראשונה שמציבים גדרות בבית העלמין הצבאי כדי להפריד בין המשפחות לבין רחבת הטקס. לאן הגענו?", אמר בזעזוע אריה אזולאי, ראש העיר לשעבר של אשדוד.

משפחות נופלים מתכוונות להחרים את הטקס שייערך מחר ובעת שבן גביר יישא הספד הן תצאנה במופגן מבית העלמין. "אנחנו לא ניתן לו את התענוג. לא נצעק ולא נתלהם, פשוט נקום ונצא", אמר אחד מבני המשפחות.

גדרות בבית העלמין באשדוד (צילום: אבי אשכנזי)
גדרות בבית העלמין באשדוד (צילום: אבי אשכנזי)

חלק מהמשפחות החליטו לקיים הבוקר טקסי זיכרון פרטיים במקום הטקס מחר. "אני לא יכול לחשוב שבן גביר צריך לשאת הספד לזכר אחי שנפל בקרב, זה מחריד", אמר אפי נחום שאחיו, סגן עמוס נחום ז"ל, נפל בקרב.

רחבת הטקס בבית העלמין באשדוד (צילום: אבי אשכנזי)
רחבת הטקס בבית העלמין באשדוד (צילום: אבי אשכנזי)

"האפס הזה שלא היה בצבא צריך להספיד את אחי שהיה הטנק הראשון שפרץ לסוריה במלחמת יום כיפור. תראה לאן הגענו ששמו בריקדות בבית העלמין הצבאי ביום הכי מקודש לעם ישראל. כשכולנו צריכים להיות ביחד חוצצים אותנו בגדרות - אנחנו והם", אמר נחום.

טקס זיכרון פרטי שקיימו משפחות שכולות בבית העלמין באשדוד (צילום: אבי אשכנזי)
טקס זיכרון פרטי שקיימו משפחות שכולות בבית העלמין באשדוד (צילום: אבי אשכנזי)

טקס זיכרון פרטי שקיימו משפחות שכולות בבית העלמין באשדוד (צילום :אבי אשכנזי)

יו"ר "יד לבנים" אשדוד שלמה בן עזרי מסר בתגובה: "צר לי לראות כי יש גורמים אינטרסנטים המשתמשים בשמן של המשפחות השכולות כדי להתנגח פוליטית באדם כזה או אחר. 'יד לבנים' אשדוד מארחת את השר בן גביר ביום הזיכרון בכבוד רב, אותו וכל שר בממשלת ישראל שיבוא להזדהות ולחבק את המשפחות ואת זכר הלוחמים הי"ד. בלי גדרות ובלי מחיצות. אני מעביר מסר ברור לאותם גורמים מפיצי שנאה: תשאירו את כבודם של החללים והמשפחות מחוץ לפוליטיקה. אל תחללו את היום הקדוש הזה ואל תפגעו במשפחות ובחללי מערכות ישראל".