אילן חממי, אביו של אל"מ אסף חממי ז"ל, שוחח הבוקר (שני) עם אראל סג"ל ב-103FM וסיפר על בנו שנפל בשבת השחורה. אסף פיקד על החטיבה הדרומית באוגדת עזה ובשבעה באוקטובר נהרג יחד עם לוחמים מהחפ"ק שלו, בהגנה על קיבוץ נירים. גופותיהם של השלושה נחטפו לרצועת עזה.

המיזם המרגש של עיריית ירושלים למעגל השני של משפחת השכול
יום הזיכרון: המדינה עמדה מלכת בצפירה, נתניהו: "זה אנחנו או חמאס"

"זה אסף, הנתינה, לאו דווקא בהיבט החומרי", אמר בכאב. "הנתינה שלו היא לעם ישראל לעם היהודי, זה לתת משמעות לכל אחד. יום הזיכרון זה היום הכי חשוב לעם היהודי, אנו צריכים לזכור שכל אלה שנפלו במערכות ישראל, צריך לתת להם משמעות אמיתית. אסף היה עובר מבית עלמין לבית עלמין, אם זה חיילי גבעתי שנפלו או חברים שנפלו, ורק אחר כך הוא היה פושט את המדים ובא למשפחה להיות איתנו ולזכור את אחי שנפל גם".

עוד סיפר: "גידלנו בבית שני בנים, גידלנו אותם להיות אנשים, בני אדם, עם ערכים. היתר היה שלהם, כל אחד הלך לתחומו. הוא התחיל בסיירת גבעתי בתור חייל. תמיד יש חשש להורים, לכל הורה שבנו משרת ביחידה קרבית. אשתי תמיד אמרה שמעל אסף יש מעיל רוח שמגן עליו. הוא היה אדם שיודע מה הוא עושה ומבין מהר מה הוא עושה, אדם שהגיב כמו שצריך. ראינו את זה גם באירוע האחרון ב־7 באוקטובר. הוא הבין שצריך קודם כל להציל אנשים, כל אדם שגר בגבולות או בתוכם. זה מה שהוא היה צריך לעשות". 

"בשבעה קראו לאסף האדמו"ר", הדגיש בסיום. "אני קראתי לו משה רבנו. הוא השאיר לנו פה את עשרת הדיברות של ערכים. הקמנו מכינה קדם צבאית בבית ינאי, הבינו שאת המורשת של אסף צריך לקדם כי ממש חשוב לנו נושא השיח בתוך החברה. צריך לשנות פה את השיח".

פקודת קשר של מפקד חטיבת גבעתי לזכרו של אלוף משנה אסף חממי ז"ל (צילום :דובר צה"ל)