אהוד יערי, פרשן חדשות 12, מתח הערב (חמישי) ביקורת חריפה על ההתנהלות בסוגית "היום שאחרי" ברצועת עזה. "הדיון שמתנהל הוא חלול לחלוטין, היום שאחרי היה צריך להסתיים לפני ארבעה חודשים", טען. 

לאחר שאיים להתפטר: הצעד הקיצוני של הליכוד נגד גלנט
ארה"ב פנתה למדינות ערביות כדי שיפעלו ברצועה - זה מה שהן ביקשו בתמורה | דיווח

עוד הוסיף: "אין רגע שבו המלחמה נגמרת, אתה צריך לעצב את המציאות. היום שאחרי הוא גם עכשיו". כמו כן, מתח ביקורת על העברת הסיוע לרצועה: "לפי חשבון שעשיתי עם חבר, חמאס הרוויח ממשאיות האספקה לכל אורך המלחמה לא פחות מחצי מיליארד דולר. אנחנו מפרנסים אותם. זאת השאלה הראשונה, לא היום שאחרי, עכשיו. צריך להתחיל לייצר את המציאות, במקום ויכוח הסרק הזה מה יהיה ביום שאחרי".

תקיפות צה"ל ברפיח (צילום :רשתות ערביות)

צה"ל חזר לאחרונה למרחב ג'בליה בצפון רצועת עזה, בעקבות ידיעות מודיעיניות על התבססות מחודשת של חמאס באזור, לאחר שכוחות צה"ל "טיהרו" אותו ועברו להילחם בגזרות אחרות ברצועת עזה. קצין בכיר המפקד על לחימה בגזרה, תיאר בשיחה עם "מעריב" את אופי הלחימה ואמר כי "מה שאנחנו חווים בג'בליה זה אחד מאירועי הלחימה הקשים ביותר מאז תחילת התמרון הקרקעי לפני יותר מחצי שנה".

הוא סיפר: "הלוחמים שפועלים במרחב נפגשים בהתנגדות לא פשוטה ומופעל נגדם מערך אש נרחב, אנחנו נתקלים באירועי נ״ט, צליפה, מטענים. פירים ממולכדים, רחפנים מטיל פצצות ובתים ממולכדים", הוא הוסיף כי מאז שצה"ל עזב את האזור, הצליח חמאס לשקם במידה כזו או אחרת את ארבעת גדודיו באזור, כאשר הגדוד המזרחי פועל בכשירות גבוהה: "הדרג הצבאי הבכיר נפגע, אבל הצליחו לגייס מפקדים ולוחמים צעירים, שהם בכשירות לחימה גבוהה".