ברקע יום הקרב בצפון, כ-1,200 תושבים מהאזור השתתפו הערב (חמישי) בפתיחת מחנה "עקורי הגליל" - מיזם מחאה של תושבי הצפון זאת על רקע היעדר תוכנית בחזית הצפונית. "אחרי שבעה חודשים בהם הקרבנו את כל מה שיש לנו, הגיע הזמן להתעורר על החיים שלנו". אמר בועז בידרמן, מהתנועה לסיפוח הגליל.

לא מדובר ברשלנות אלא בפשע: צמרת צה״ל - פישלתם בענק | אבי אשכנזי
הסכנה הנסתרת: כך חמאס מתכנן להפוך את ההפסד שלו לניצחון | ג'קי חוגי

ניסן זאבי, ממייסדי לובי 1701: "המהלך עצמו נועד להעביר מסר למדינה: "תושבי הצפון לא מתכוונים לוותר על הבית שלהם. ואם המדינה לא לוקחת אחריות אנחנו ניקח אחריות. שבעה חודשים נשכנו שפתיים והמתנו בסבלנות שיגיע תור הצפון, אבל כעת כשהקהילות מתפרקות, משפחות מתרסקות ועסקים נסגרים הגיע הזמן להחלטות יזומות מצד המדינה. אחרת פשוט ניקח את היוזמה לידיים של האזרחים על כל המשתמע".

מחנה פליטים של תושבי הצפון (צילום: לובי 1701)
מחנה פליטים של תושבי הצפון (צילום: לובי 1701)

רז מלכה מקריית שמונה אמר: "ראינו מה קרה ב2006 שסמכנו על החלטה 1701. אף אחד לא באמת אכף אותה ונתנו לנו תחושה שיש שקט בגבול בעוד הצד השני התחמש, התבסס על הגדר והפך קטלני יותר" הדגיש . 

באירוע השתתפו חברי כנסת וראשי הרשויות קריית שמונה, מבואות חרמון, מטולה והגליל העליון, אשר נשאו בנוסף דברים והציבו דרישה לממשלה להיכנס לפעולה לפני שהצפון יינטש על ידי התושבים. דוד אזואלי, ראש מועצת מטולה, קרא לתושבים: "הגיע הזמן לחסום את הצמתים ולנתק את הגליל ממדינת ישראל עד שתיקח אחריות".

מחנה פליטים של תושבי הצפון (צילום: לובי 1701)
מחנה פליטים של תושבי הצפון (צילום: לובי 1701)

כזכור, מאז פרוץ המלחמה למעלה מ-4,200 רקטות, 800 טילי נ"ט ומעל 450 כטב"מים פגעו ביישובי הצפון והביאו למותם של 21 חיילים ואזרחים ו-84 פצועים. עד כה נהרסו למעלה מ-800 בתים ומבנים אזרחיים כתוצאה מתקיפות חיזבאללה.