עיתונאי הרכב ומייסד "טורבו מגזין" אילן פייביש וצחי מנשרי נהרגו בשעות הבוקר המוקדמות היום (שבת) לאחר שרכב יוקרה בו היום, פרארי מדגם 296 ספיידר, התהפכה ועלתה באש בכביש 90, סמוך לים המלח.  חובשים ופראמדיקים של מד"א שהוזעקו למקום, נאלצו לקבוע את מותם. 

מרדף דרמטי: גנבו רכב, ניסו להימלט - ונעצרו בידי המשטרה | צפו בתיעוד

מחקירה ראשונית עלה כי נהג הרכב ככל הנראה איבד שליטה עד שהרכב עלה באש ונשרף כליל. עוד עלה כי כי ברכב שהיה מאחור, נסע ככל הנראה בנו של אחד ההרוגים שראה את התאונה מול עיניו. בוחני התנועה של מחוז ש"י ממשיכים בחקירת נסיבות התאונה.

זירת התאונה הקשה באזור ים המלח  (צילום: דוברות מד''א)
זירת התאונה הקשה באזור ים המלח (צילום: דוברות מד''א)

פאראמדיקית מד"א, סיגלית מזרחי סיפרה: "מדובר בתאונה מזעזעת, ראינו בשולי הכביש רכב עולה באש ולא ניתן היה להתקרב, עד ראייה סיפר שברכב היו שני נוסעים שלא הצליחו להיחלץ, לאחר כיבוי הרכב, נאלצנו לקבוע את מותם של שני הנוסעים".

על פי נתוני עמותת "אור ירוק", בעקבות שתי התאונות הקטלניות בסוף השבוע, 177 בני אדם נהרגו בתאונות דרכים מתחילת השנה, לעומת 141 בני אדם שנהרגו בתאונות דרכים בתקופה המקבילה אשתקד – עלייה של 25%.

"עוד סוף שבוע קטלני בכבישים. תאונה רודפת תאונה ואנשים ממשיכים לשלם בחייהם בשל האדישות הממשלתית. שנת 2024 היא הקטלנית והמדממת בעשור האחרון", התריע מנכ"ל אור ירוק, עו"ד יניב יעקב.

"מה עוד צריך לקרות כדי שמשרד התחבורה והבטיחות בדרכים יקיימו דיון חירום ביחד עם כלל הגורמים שאחראים על החיים שלנו בכביש? כבר חודשים רבים מונחת תוכנית לאומית רב שנתית, שתוביל להפחתה של 50% בהרוגים בשנים הקרובות. אסור להמשיך ולגרור רגליים ויש לאשר אותה בדחיפות ולתקצב אותה. כל יום ללא אישור התוכנית חושף אותנו לסכנות גדולות בכביש. אישור התוכנית הוא צעד מתבקש והכרחי לנוכח המציאות המדממת בכבישי ישראל", הדגיש.