ניסיון חיסול לאור יום - בערב החג: גורמים עבריינים ניסו היום (שלישי) לחסל עבריין באשקלון אך רצחו צעירה בשנות ה-20 לחייה, בתה של בת זוגו, ששהתה עמו ברכב. במשטרה מעריכים שהמטען הוצמד לחלקו האחורי של הרכב, ולכן הצעירה שישבה במושב האחורי ספגה את המכה הקטלנית. הגורם העברייני היה מוכר למשטרה, אך נחשב ל"דרג בינוני" במפת הפשיעה האזורית.

ילדה כבת שמונה שישבה לצידה של הנרצחת נפצעה באורח קשה והוטחה אל מחוץ לרכב מעוצמת ההדף. אביה של הילדה, אדם שאינו מוכר למשטרה, ישב במושב הקדמי ונפצע באורח בינוני.

חילוץ חטופים והשמדת מנהרות ענק: צה"ל סיים את המבצע בנוסיראת 
גורמים ישראלים ל"מעריב": "אם חמאס יסכים למתווה - אין דרך חזרה"

שריפה ברכב בה נספתה אישה באשקלון (צילום :שימוש לפי סעיף 27א')

כוחות משטרה, כיבוי והצלה ומד"א הוזעקו למקום בעקבות דיווח עוברי אורח על רכב שעולה באש. מיד עם הגעת הכוחות אותרה צעירה בת 20 שנלכדה בתוך הרכב הבוער. לאחר שכובו הלהבות, חולצה הצעירה מהרכב כשהיא ללא סימני חיים. כוחות מד"א נאלצו לקבוע את מותה במקום. 

יחד איתה חולצו מהרכב ילדה בת 8 במצב אנוש, שנזקקה לפעולות החייאה, ושני גברים במצב בינוני - גבר בן 28 וגבר בן 45. הפצועים פונו על ידי כוחות מד"א לבית החולים ברזילי.

המשטרה במקום הפיצוץ באשקלון (צילום: דוברות המשטרה)
המשטרה במקום הפיצוץ באשקלון (צילום: דוברות המשטרה)

חובש רפואת חירום במד"א, איציק אלבז, סיפר: "כשהגעתי לרחוב ראיתי רכב שעולה באש. בחצר בניין סמוך שכבה ילדה כבת 8 כשהיא מחוסרת הכרה עם פגיעה רב מערכתית קשה מאוד ואזרחים שהיו במקום ביצעו בה פעולות החייאה בהדרכה טלפונית של מוקד 101 של מד"א. גבר כבן 45 וגבר כבן 28 שסבלו מכוויות היו בסמוך לרכב. הענקנו טיפול רפואי לפצועים והם פונו לבית החולים כשמצבה של הילדה אנוש והגברים בינוני. לאחר תום פעולות כיבוי הרכב אותרה בתוכו צעירה כבת 20 ללא סימני חיים ומותה נקבע במקום. מספר עוברי אורח נפגעי חרדה מטופלים במקום". 

איתמר בן גביר בזירת ניסיון החיסול באשקלון (צילום: דוברות המשטרה)
איתמר בן גביר בזירת ניסיון החיסול באשקלון (צילום: דוברות המשטרה)

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר הגיע לזירת האירוע ומסר: "נחצה עוד קו אדום היום, כמובן הופכים את העולם כדי למנוע רצח של אנשים, קל וחומר פגיעה בנשים ובילדים, אנחנו מתפללים לשלומה של הילדה בת ה-8. אנחנו אומרים בצורה מאוד מפורשת: אנחנו מנסים לעשות הכל כדי למנוע את הדברים האלה.

"מהרגע שהפכתי להיות השר לביטחון לאומי אנחנו הגדלנו ועלינו בפעילות נגד משפחות הפשע, גם בתחום האמל״ח, גם כלים למשטרה בתחום הנשק, והיום גם בבתי הסוהר השתנו לגמרי התנאים שלהם. היחס למשפחות הפשע הרבה יותר חמור".