שישה חודשי עבודות שירות נגזרו הבוקר (ראשון) על ראש עיריית נצרת עילית המושעה, שמעון גפסו, אשר הורשע בבית המשפט המחוזי בחיפה בעבירת שוחד. עוד נגזרו עליו שנה מאסר על תנאי וקנס בסך 20 אלף שקלים. השופט קבע כי אין במעשה קלון.



מכתב האישום אשר הוגש נגד גפסו ונגד סגנו עדי ברקו, אשר שימש כיו"ר דירקטריון החברה הכלכלית בנצרת, עולה כי השניים התנו לאחר הבחירות המקומיות ב-2008 את המשך העסקתה של גרושתו של חבר מועצה, בהתפטרותו ממועצת העיר.



ביום 1.3.2009 נשלחה לגרושתו של חבר המועצה סמיון ברון, הזמנה לשימוע לקראת פיטורין. גרושתו של ברון שימשה כמנהלת הקאנטרי, אשר מופעל על ידי החברה הכלכלית. מכתב האישום עולה כי כאשר נודע לברון על הכוונה לפטר את גרושתו, פנה לברקו, ואמר לו כי הוא מסכים להצעה שהוצעה לו בעבר, להצטרף לקואליציה, וזאת בכדי למנוע את פיטורי גרושתו. בכתב האישום נטען כי ברקו אמר לברון כי האופציה של הצטרפות לקואליציה אינה רלוונטית, אולם באם יתפטר ממועצת העיר בתוך שבוע, לא תפוטר גרושתו מעבודתה בחברה הכלכלית. בכתב האישום נטען כי הדברים נעשו על דעתו של גפסו והסכמתו.



גפסו כפר באישומים אולם בחודש פברואר השנה הרשיע השופט עודד גרשון אותו ואת סגנו, ברקו, לאחר שקבע כי השניים "היו מודעים הן לטיב המעשים והן למכלול הנסיבות".


 


על ברקו, סגנו לשעבר של גפסו, נגזרו 5 חודשי עבודות שירות.



נגד גפסו תלוי ועומד כתב אישום נוסף בעבירות שוחד והפרת אמונים. על פי כתב האישום הבטיח גפסו לכאורה לפעילי בחירות, כי אם ייבחר לראשות העיר ידאג להם לעבודה. תיק זה עדיין מתנהל בבית המשפט המחוזי בחיפה.



גפסו אמר לאחר גזר הדין היום: "אני אזרח שומר חוק ואני מאמין בחפותי, אבל אני מכבד את ההחלטה. נבחרתי בצורה דמוקרטית מבין חמישה מועמדים, ואני מחכה לשוב ולשרת את הציבור".