לקראת הדיון בוועדת החינוך שיתקיים היום (רביעי) בנושא הסתה במערכת החינוך של הרשות הפלסטינית, חושף "מעריב-אונליין" מספר ממצאים מטרידים שיוצגו היום מתוך מחקר של המכון "מבט לתקשורת פלסטינית".

הנתונים חושפים כי 25 מוסדות חינוך, ביניהם גנים, בתי ספר יסודיים ותיכונים קרויים על שם מחבלים פלסטינים. מתוכם, שלושה בתי ספר שנקראו על שם המחבלת דלאל מוגרבי שהובילה ב-1978 חוליית מחבלים שחטפה אוטובוס בכביש החוף והרגה ופצעה את הנוסעים בו.
 
שלושה בתי ספר נוספים קרויים על שם סאלח חלף, המחבל שהיה אחראי לתכנון הטבח בספורטאים באוליפיאדת מינכן בשנת 1972. כמו כן, בית ספר בג'נין נקרא על שם אחמד יסין - מייסד חמאס ואחראי למאות הרוגים בפיגועי ההתאבדות‏.

איתמר מרכוס , מנהל מכון המחקר, סיפר כי המחקר בודק גם את ההשפעה על עשרות אלפי הילדים הפלסטינים הלומדים בבתי הספר הקרויים על שם המחבלים: "מניתוח סרטונים של הרשות הפלסטינית בשנה וחצי האחרונות, בהם רואיינו תלמידות בבתי ספר תיכון על שם שתי מחבלות, סיפרה נערה כי שאיפת חייה להיות כמו מוגרבי דלאל".


ממצאים מתוך המחקר של מבט לתקשורת פלסטינית

"היטלר הגיבור"

מרכוס הציג עדויות אף ממנהלת בית הספר, שסיפרה כמה היא גאה להיות מנהלת של בית ספר על שם דלאל. היא הוסיפה כי משרד החינוך הפלסטיני בחר את השם הזה.
עוד חושף המחקר כי שני בתי ספר העלו לעמודי הפייסבוק הרשמיים של בית הספר תמונה של היטלר עם ציטוט שלו מספרו של היטלר "מיין קאמפף": "יכולתי להרוג את כל היהודים. בעולם, אבל השארתי כמה בשביל שידעו למה אני הורג אותם".
מרכוס סיכם ואמר כי "המכנה המשותף בין קריאת בתי ספר על שם מחבלים רוצחים והצגת היטלר כגיבור, מחזק את המסר ברשות הפלסטינית כי הרג יהודים הוא מעשה חיובי ואפילו הירואי". כאמור, שער הנתונים יוצגו היום בדיון בוועדת החינוך בנושא הסתה במערכת החינוך של הרשות הפלסטינית.