בית משפט השלום בתל אביב האריך היום (רביעי) בשלושה ימים את מעצרו של סוחר היהלומים, חנן אברמוביץ', החשוד במעילת ענק ובעוקץ של 12 בעלי פירמות בבורסה בסכום הנאמד בכ-60 מיליון שקלים.



בביהמ"ש טען פרקליטו של החשוד, עורך הדין עדי כרמלי כי רק העובדה שהמתלוננים הינם בעלי ייחוס, חברי הבורסה ליהלומים המלווים על ידי טובי היועצים, זוכים לייחס מועדף בהגשת התלונה ובטיפול המשטרה תוך כדי מעצרו של החשוד.



עו"ד כרמלי הוסיף כי התלונה במשטרה מקורה בניסיון להפעיל לחץ נוסף על מרשו וזאת לאחר שבהנהלת הבורסה הבינו כי החברה שבבעלותו הינה חדלת פירעון. לטענתו אברמוביץ' היה חבר בורסה מוכר ומכובד שדרך ידיו עברו אלפי עסקאות בסכומים של למעלה ממיליארד ורבע שקל וכל סוחר בבורסה ידע שאם רצונו להיפטר מיהלומים, אברמוביץ' הוא הכתובת.



בורסת היהלומים ברמת גן. צילום: מרים אלסטר, פלאש 90
בורסת היהלומים ברמת גן. צילום: מרים אלסטר, פלאש 90



"איומים לא קונבנציונליים"


לטענת עו"ד כרמלי, מאחר ומרשו לא הגיע לישיבת בוררות אליה הוזמן ביחידה המשפטית של הבורסה ביום שלישי האחרון, בחרו המתלוננים לפנות למשטרה בדיוק כפי שאיימו עליו במסרונים ששלחו לו.



"אנו רואים בכניסה של המשטרה לתמונה כסוג של הקלה שכן חלק ממסע הלחצים שעבר על החשוד בחצי השנה האחרונה כלל גם איומים לא קונבנציונליים", אמר עוד כרמלי והציג מסרון לביהמ"ש. הוא הוסיף כי אחרי מרשו עקבו רכבים חשודים, בדקו את מצבו הכלכלי מכף רגל ועד ראש, הפעילו חקירות נגדו ואף פנו אליו גורמים עבריינים. לדבריו, אברמוביץ' שיתף פעולה עם המשטרה, טען שלא ביצע עבירה פלילית אלא כשל עסקי ואף מסר שמות של אנשים אחרים איתם עמד בקשר וייתכן שהפסידו כספים במהלך האירועים. לטענת עו"ד כרמלי מדובר בחשוד שהינו בן 53, נעדר עבר פלילי, חבר בבורסה למעלה מ-30 שנים, שמצבו הכלכלי מוכר לכל מי שעשה איתו עסקים.



השופטת רונית פוזננסקי שהחליטה להאריך את מעצר החשוד בשלושה ימים מצאה כי קיים חשד סביר בביצוע העבירות המיוחסות לו. לדבריה "החשוד נחקר, מסר גרסה ובגרסתו אישר את המכירה. אולם, אז טען כי מאז אוקטובר 2015 הוא מצוי בחדלות פירעון ולכן זאת הסיבה שלא יכול היה לעמוד בהתחייבותו הכספיות". לאחר ששקלה גם את טענותיו של עורך הדין כרמלי, החליטה השופטת להאריך את מעצרו של החשוד.