ראש אגף חקירות ומודיעין ניצב מני יצחקי, הנחה את יחידתו ליצור מסמך המכיל מידע רגיש אודות כל חברי הכנסת שכיהנו בקדנציה הקודמת והכולל בין השאר חשדות לכאורה לביצוע עבירות חלקן הגובלות בפלילים כביכול. כך עולה מחשיפת ערוץ 10 הערב (ראשון). מהפרסום עולה כי ניצב יצחקי, דאג לאגור מידע על חברי כנסת אשר כיהנו בעת ניסוחו, יולי 2014, וריכז במסמך סודי חומרים ומידע אודות עבירות ששמם של חברי הכנסת נקשר אליהן, לכאורה, לרבות עבירות פליליות אשר יתכן ומצריכות חקירות פליליות.



כמו כן נוספה לאותו מסמך רשימה של עדים שניתן יהיה לזמנם בבוא העת במידת הצורך כדי לגבש את החשדות כנגד חברי הכנסת. עד כה לא נעשה שימוש במסמך השמור כביכול ואף בעבר נזהר ראש אח"מ הקודם, ניצב יואב סיגלוביץ, מלגבש מסמך שכזה כדי להימנע לכאורה מלזות שפתיים ושיקולים בלתי כשרים בבואו להורות על פתיחה בחקירה כנגד חברי כנסת ואושיות פוליטיות ציבוריות.



ממשטרת ישראל נמסר בתגובה. "מדיניות ראש אח"מ הנה לבדוק כל מידע מודיעיני במקצועיות וביסודיות ולמצות עד תום כל הליך המחויב מתוקף תפקידנו. כל איסוף או שליפת מידע נעשה כפוף לדין ולסמכות המוקנית לנו על פי דרישת הגורמים המוסמכים במשטרה ובגופי האכיפה משיקולים מקצועיים גרידא וברגישות הראויה וכן מדווח על פי חוק".


 



"אם יש חשדות חובה לחקור, אם לא, קיום המסמך חמור"




ח"כ מיקי רוזנטל (המחנה הציוני) פנה ליועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט בנוגע למסמך ואמר: "אם אכן יש חשדות רציניים לפלילים נגד נבחרי ציבור, חובתך להורות למשטרה לחקור אותם לאלתר. אם מדובר באוסף של רכילויות, חמור מאוד שהמשטרה מחזיקה נייר מרוכז שמטרתו לכאורה לאיים ולסחוט אנשי ציבור"



גם ראשת מר"צ הצטרפה לביקורת על קיום המסמך, ואמרה: "עצם הכנת מסמך יזום על נבחרי ציבור יכולה להביא לסחיטה של נבחרי ציבור. צריך לחקור כל אדם, בכיר ככל שיהיה, אבל להשתמש בשיטות של איסוף מידע שאפיינו את אדגר הובר, ראש ה-FBI שאסף חומר על נשיאי ארה"ב וסחט אותם זה לא דמוקרטי ופסול", והוסיפה: גלאון הוסיפה: "העובדה שהמסמך הזה שוכב במשרדי המשטרה מאז 2014 מבלי שנעשה דבר לגבי מה שנטען בו מעלה חשש כבד שהוא נשמר ליום סגריר ונועד לשמש כאמצעי לחץ על פוליטיקאי כזה או אחר במקרה הצורך. אני קוראת ליועץ המשפטי לממשלה להורות על חקירת הטענות במסמך יצחקי לאלתר, וכן להורות על ביטול איסוף המידע היזום על נבחרי ציבור."