האם למרות הבטחות שר החינוך, נפתלי בנט, כי שנת הלימודים החדשה תיפתח כסדרה, מתכננים דווקא ההורים לשבש את הלימודים? יו"ר פורום ועדי ההורים היישוביים, זאב גולדבלט, מוביל בימים אלה מהלך של סירוב לשלם תשלומי הורים לבתי הספר והגנים בשלל נושאים, מהלך שעשוי להוביל לעיצומים ושיבוש פתיחת שנת הלימודים.



במסגרת ההחלטה לסרב לשלם את התשלומים הללו, קרא גולדבלט במהלך סוף השבוע לכל ועדי ההורים בבתי הספר ובגנים, "שלא לאשר את חוזרי התשלומים ולהורים ולא לשלם, עד שתושג התקדמות בנושא מול משרד החינוך והממשלה". כבר לפני כמה שבועות הזהיר גולדבלט את שר החינוך כי "אם לא יהיה שינוי דרמטי בנושא זה, יקרא הפורום להורים שלא לשלם את מס הגולגולת הזה". היום (שבת) הוא הסביר ל"מעריב אונליין" כי "על פי חוק, בכדי שניתן יהיה לגבות את תשלומי ההורים, 'חוזר התשלומים' המוצע על ידי משרד החינוך, צריך לעבור את אישור ועדת החינוך של הכנסת ומחויב בחתימתו של יו"ר ועד הורי בית הספר. ההנחיה שלנו בשלב זה היא לא לחתום על שום מסמך הקשור, במישרין או בעקיפין, לנושא 'תשלומי הורים'".



גולדבלט וחבריו דורשים לקבל הסכמה של משרד החינוך בנושאים הבאים; קביעת לוח זמנים מחייב לדיוני הוועדה המשותפת שתעסוק ביישום ההמלצות לביטול תשלומי ההורים ומציאת מקור מימון חלופי, וביטול החלטת משרד החינוך שלא לצרף תלמיד לפעילות חוץ בית ספרית, גם אם הוריו לא שילמו את עלות הפעילות. בפורום מבקשים לחילופין שפעילות ילדים אלו תמומן על ידי "משרד החינוך עצמו".



"אל למשרד החינוך לקחת את כספי ההורים שמשלמים ולעשות בכסף שימוש בניגוד לחוק וללא הסכמתם", מדגיש יו"ר הפורום ומפציר בהורים: "אל תירתעו מאיומי ביטול פעילויות בתי הספר. הראו נחישות והפנו את לחץ המנהלים והמנהלות חזרה אל גורם הבעיה- משרד החינוך. שימרו על אחדות השורות ובואו ניצור שינוי אמיתי".



משרד החינוך בחר שלא להגיב.