בשנת 2008 חוסל העבריין יעקב אלפרון, שנחשב לראש ארגון פשע מהבכירים בישראל. אלמנתו, אהובה אלפרון, נותרה עם שבעה ילדים. לפני כשלוש שנים נעצר בנה הבכור, דרור אלפרון, בחשד לרצח, כשבוע לפני חתונתו. לפני כחודש נעצר גם הבן עומר אלפרון, בחשד למעורבות בניהול מעבדת סמים ענקית שהוקמה במבנה ששימש את מועדון ה"פלקה" לשעבר בתל אביב. "החזרתי את ילדיי לדרך הישר", הגיבה אהובה אלפרון בשיחה עם העיתונאי ברהנו טגניה ב"רדיו ללא הפסקה 103FM". על החתונה ההיא הוסיפה: "בכל חתונה הורה הוא מאושר. בכל חתונה וכל שמחה שיש במשפחה צריכים להיות מאושרים. דרור הוא בני בכורי. הייתה איזושהי תקרית, קרוב מאוד ליום הנישואים שלו, אז היה קצת מתח. כבר עברו מאז שלוש שנים, אבל זה דבר שזכור לי, קשה בהחלט לשכוח. אלה דברים שחורטים בלב".



השתילים שנתפסו במעבדה בתל אביב. צילום: חטיבת דובר המשטרה
השתילים שנתפסו במעבדה בתל אביב. צילום: חטיבת דובר המשטרה



על רצח בעלה אמרה אלפרון: "רוצחים לא יכולים להסתובב בינינו כאחד האדם. רצח הוא רצח. אין לנו עיר מקלט. אדם שרצח מקומו בבית הכלא ועליו לשלם על מעשיו. נותרתי אלמנה שמגדלת שבעה ילדים ללא אב. יש להם זכות אלמנטארית לדעת למה הם גדלים ללא אב. ולא יכול להיות שיש אנשים שיהיו בעיני החברה סוג א' וסוג ב'. רצח הוא רצח וברגע שלא מפענחים רציחות מהסוג הזה אז מהר מאוד זה גולש למקומות אחרים וזה לא נגמר. הדברים האלה מאחורינו ואנחנו, אני, ילדיי ומשפחתי, מסתכלים קדימה לעתיד טוב יותר, לחיים רגועים יותר. מה שעבר זה העבר".



כיצד משפיע שם המשפחה המפורסם "אלפרון"?


"אני לא במקום כרגע לנסות לרצות אף אחד. אני חיה את חיי, מנסה להפיק מהם את המיטב. אני שומרת על משפחתי, אלה האוצרות שלי. זה הדבר העיקרי מבחינתי. פחות מעניין אותי אם זה יהיה שם המשפחה או כל דבר אחר. אני באמת לא עוסקת בזה כבר שנים. אני היום במקום של להכיל. זרעתי זרעים של אהבה ואני רוצה לקצור אותם בחזרה מהנכדים, מהילדים. אני אוהבת לבשל ולארח. אני בעצם אמא וסבתא במשרה מלאה. זה תפקיד שצריך ללמוד אותו היום. אני רואה רבים שכבר שכחו אותו. אני עושה את זה באהבה כל כך גדולה. זה הדבר הגדול וזה התפקיד שלי בעולם הזה. וזה לא שאני לא דוקטור ושאין לי את התארים שלי, אלה דברים שאף אחד לא יכול לקחת אותם ממני. אבל מבחינתי המשפחה, הילדים והנכדים, זה הדבר הכי חשוב. אז פחות מעניין אותי כרגע, בתקופה הזו של החיים שלי, שם המשפחה. זהו, זה כבר העבר שלי. ונכון, אדם שאינו זוכר את עברו, ההווה שלו הוא צל ועתידו לוט בערפל. את עברי אני לעולם לא אשכח. זה העבר שלי, אבל אני לא רוצה שזה יהיה העתיד של ילדיי".



 יצחק אברג'יל . צילום: גדעון מרקוביץ, פלאש 90
יצחק אברג'יל . צילום: גדעון מרקוביץ, פלאש 90



אלפרון הגיבה לשמועות שהיא בדרך להשתתפות בתוכנית טלוויזיה: "פנו אלי ואל המנהל האישי שלי, אופיר שטרן, בכמה הצעות לתוכניות, שכרגע אני מנועה מלשתף. אם זה יהיה כולם יוכלו לצפות ולהיחשף אלי גם בדרך האחרת, דרך התוכנית שבה אשתתף".



השנה פורסם שאלפרון גם מתעניינת בהקלטת שירים. "בסוף, אומרים, ככה הופכים לראש ממשלה", הגיבה. "אני עושה גם קצת וגם קצת, קצת מכל דבר. קצת קצת. אבל לא. זמרת אני כנראה כבר לא אהיה. יש שיר אחד שאני שרה אותו בהרצאות שאני מרצה, אז הלכתי ושרתי אותו בצורה שקצת יותר תכבד את האנשים שבאים להקשיב לי בהרצאות. השיר הוא של איתן מסורי, שיר תודה, להודות לשם יום יום על זה שאנחנו פה. זה השיר האחד והיחיד. זמרת? שרית חדד יכולה להיות רגועה".



"לאורך השנים יש עליות, יש ירידות, יש ימים שאני יותר שמחה, יש ימים שקצת קשה לי", הוסיפה אלפרון. "למשל אם הייתי בכנרת והמפלס עלה, אז זה בטח לא מגשם. יש ימים כאלה ואני בכל זאת בן אדם. ברור שיש ימים עצובים. יש לי קשיים והתמודדויות. הרצון לרצות את כולם ואת עדיין לא מוצאת את עצמך בכל הכאוס הזה, אבל למדתי להתמודד ולא חלילה להתמוטט. אז יש משברונים של החיים. אני עדיין הורה יחיד. למרות שעבר קרוב לעשור מאז המקרה הטראגי שלי, אבל בסך הכל אני מודה לאל שאני נמצאת במקום טוב, עם תוכניות טובות לעתיד. הילדים גדלו, הבת חיילת מדהימה בצבא, הבנים התחתנו, יש כבר ארבעה נכדים. הנכד החמישי אוטוטו. השבט שלי גדל והכי חשוב זה כל הזמן לשמור על הבית, על המשפחתיות, על המשפחה, לקרב. זה האושר האמיתי שלי, זו האהבה הגדולה שלי. ושם אני בעצם נותנת את רוב רובי. אהבה גדולה של אמא. לאמא אין שום דבר אחר בעולם. היא קודם כל אמא. אמא אדמה. אמא".