בלעדי: עיריית פתח תקווה החליטה על מאבק בפיצולי הדירות ובאכלוסם של העובדים הזרים באמצעות ניתוק חשמל לחמישים דירות מתוך ה–6,000 הקיימות בעיר. מנגד, עומדים האזרחים הזרים המחזיקים באישורי שהייה ועבודה ומבהירים: "לאן נלך אם תפנו אותנו מהדירות? יש לכם מישהו שמוכן להשכיר לנו מקום לגור בו? אם לא יהיה לנו מקום, נתמקם בכיכר המייסדים או במקום ציבורי אחר ושתזכרו שאתם זרקתם אותנו לרחוב".



תופעת קליטתם של העובדים הזרים נחשפה על ידי "מעריב" לפני למעלה משנתיים וחצי. היו כאלה שהחליטו לעשות רווחים על גבם והחלו בפיצולי דירות תוך השכרתם בעיקר לאותם פליטים מסודן ואריתראה. בעירייה ובמשטרה לא נערכו בהתאם ורק לאחרונה החלו במאבק מול מפצלי הדירות תוך ניסיון לאתרם.



לפני כשבועיים, בעקבות אירוע ניסיון לאונס על ידי נתין זר, החליטו בעירייה להגביר את האכיפה וראש העיר איציק ברוורמן אף איים בפני השר לביטחון פנים גלעד ארדן ומפכ"ל המשטרה רוני אלשייך כי יצטרף למאבק התושבים בעיר ואף יחסום את הכניסה של העובדים הזרים בעיר. בשבוע שעבר אף ניתנה הנחיה לבצע ניתוקי חשמל ומים מדירות מפוצלות בהן מתגוררות משפחות של פליטים מאריתראה, מה שהקים קול זעקה בקרב הפליטים.



דניאל, בן 28, הגיע לארץ לפני כחמש שנים ומאז הוא מתגורר ועובד בפתח תקווה. לדבריו, הוא משתכר יפה בהחלט והוא מסוגל לעמוד בתנאי שכירות אבל אין מי שיהיה מוכן להשכיר לו ול–10,000 האריתריאים שנמצאים בעיר דירות סבירות כמו לכל אדם. "אנחנו מונים בעיר כ–10,000 פליטים. לאן ניזרק עכשיו? יש לילדים גנים, איפה הם ילכו ללמוד? איפה ימצאו בית ספר? הודיעו לנו שמפנים אותנו תוך פחות מחודש ואם לא, מנתקים לנו חשמל ומים. כולם פה בוכים". "העירייה הייתה צריכה לתת זמן של חצי שנה כדי לאפשר לנו לחפש דירות. נתנו לנו חודש ימים וכולם ביחד נצטרך לחפש מקום אחר. אנחנו נזרקים לרחוב, פשוט כך. לא תהיה ברירה ואנחנו מתחילים להתארגן במחאה משלנו. אנחנו מתחילים ברכישת אוהלים ונישן בכיכר המייסדים", הוסיף.