לאחר שהתפרצו לשידור מהדורת מבט לחדשות במהלך השבוע, החריפו היום (חמישי) עובדי רשות השידור את הטון. במהלך תוכניתה השבועית של קרן נויבך, הורידו טכנאי רשת ב' את השידור מהאוויר, ובמשך דקות ארוכות לא שודר דבר בתחנה, ונשמע צליל שלא מותיר שידור. בסיום המבזק של השעה 10:00 הודיעה הקריינית, ריבי גדות כי בעקבות מחאת עובדי רשות השידור, הופסקו השידורים, למעט מהדורות החדשות. לאחר מכן הושמעו רק שני שירים וההשבתה חזרה באופן מלא. הפעולה הגיעה בהנחיית אגודת העיתונאים והמתכונת צפויה להישאר כך עד השעה 12:00 בצהריים, כשהעובדים היחידים שנמצאים במקום הם צוות יומן צהריים שממשיך בהכנת היומן.

מספר עובדים בעלי קביעות עם פנסיה תקציבית, קיבלו מכתבי פיטורין בהם נכתב: "כידוע, רשות השידור תחדל לקיים שידורים ותחדל מכל פעילות הקשורה לשידורים ביום התחילה כהגדרתו בחוק ב-30.4.17. החוק גם קובע כי ביום התחילה תסתיים העסקתם של עובדי הרשות. בהתאם לאמור לעיל, הרינו להודיעך כי עבודתך תסתיים ביום זה", על המכתב חתומה המשנה למנכ"ל, רונית בראון-קניס".
עובדי רשות השידור חסמו את רכבו של דוד ביטן

בהודעה שהוציאו העובדים נכתב: "לא מחליפים עובד בעובד קבלן. התאגיד הגדיר את סף כוח האדם שלו על 750 עובדים ומיצה אותו בימים אלה. במקביל, הוציא שני מכרזים לשכירת שירותי כתבים, צלמים, מפיקים, בימאים, טכנאים וגרפיקאים לפי שעה באמצעות חברות קבלניות. זו העסקה קבלנית ללא יחסי עובד מעביד ששר האוצר ויו"ר ההסתדרות כבר הכריזו שאין מקומה במגזר הציבורי.
 "עובדי רשות השידור היו קורבן לדמוניזציה, ציבור שלם שתוייג בצורה עיוורת ומכלילה כבעל DNA פגום. אם מישהו היה נוקט באותן מילים על רקע לאום או גזע, הוא היה נעצר ל-5 שנים באשמת גזענות. ברוח זו, חוו מאות מעובדי רשות השידור אפליה בניסיונם להתקבל לתאגיד השידור הישראלי. עובדים מנוסים ומקצועיים נדחו לטובת עובדים חסרי ניסיון בתחומם שלא הגיעו מרשות השידור. גם מי שהתקבלו לתאגיד (שם הם מכונים "רשותניקים"), הועברו לתפקידים אחרים ושכרם נפגע באופן משמעותי. עד לשלב זה התאגיד לא מינה אף אחד מפורשי רשות השידור לתפקיד ניהולי.
 

אפשר עוד לתקן: רשות השידור עברה התייעלות משמעותית בניהולו של המפרק בשנתיים האחרונות. מצבת כוח האדם נחתכה בכ-50 אחוז וברשות נותרו 1000 עובדים בלבד. תקציב הרשות צומצם ועמד על 740 מיליון שקל ב-2016, בדיוק כמו התקציב שהציג התאגיד. היום זה אנחנו - מחר זה אתם: רשות השידור היא תקדים לסגירת רשות/חברה ציבורית ע"י המדינה והחלפתה בחברה אחרת שעושה בדיוק אותו הדבר, רק תוך התבססות על עקרונות של העסקה קבלנית ללא תנאים סוציאליים והעסקה במשרות חלקיות בשכר זעום.
 "אם המדינה תצליח להשליך לרחוב 1000 עובדי רשות השידור ולהפוך את האולפנים למיזמי נדל"ן - אפשר להניח שהשיטה של סגירה-פתיחה תיושם בחברות נוספות ובסופו של דבר תשליך גם על מצבם של העובדים במגזר הפרטי".

מרשת ב' נמסר: "בשל אסיפות הסברה של עובדי רשות השידור, על רקע הכוונה לסגור את מקום עבודתם, הופסקו השידורים ברשתות קול ישראל למעט מהדורות החדשות".

קרן נויבך צייצה נגד ההשבתה - והותקפה

מי שלא אהבה את השבתת השידור, היא השדרנית קרן נויבך, אשר נמנית עם האנשים החדשים שמצטרפים לתאגיד. נויבך, אשר לא קיבלה הודעה על השבתת השידורים, גילתה לפתע כי הורדה משידור, וזעמה על כך שהמהלך לא תואם מראש. באותו הזמן התארחה באולפן אליוט ראב, אך לא הספיקה לומר את דבריה. נויבך כתבה: "אז יש השבתה של שידורי קול ישראל מעתה ועד אינני יודעת. לצערי לא שיתפו אותנו בהשבתה המתוכננת והטון פשוט נפל עלינו מלמעלה. נפגש ביום ראשון ב-8".

ורד פלדמן כתבה: "קרן, עבדנו ביחד תקופה לא קצרה. מצפה לסולידריות מינימלית עם האנשים שעובדים איתך כבר שנים רבות". אלירן טל צייץ: "חבל שאת לא עושה אייטם על כמה עובדים בכירים גוייסו לתאגיד מהערוץ הראשון? כתבים בכירים, מגישים, מנהלים, כולם בחוץ".