השלט שעורר סערה: המשטרה בודקת הבוקר (ראשןו) מול הפרקליטות את מיצג הגיליוטינה שהונף אמש בהפגנה נגד השחיתות שהתקיימה בכיכר הבימה בתל אביב. במשטרה מבקשים לבדוק האם קיים חשד להסתה העולה מתוך התנהגותו של מעלה המיצג, עמית ברין. במידה ובפרקליטות ימצאו כי מדובר בחשד להסתה, תיפתח המשטרה בחקירה.



כזכור, המפגין ברין הגיע אמש עם מיצג קרטון גדול מימדים אותו הניף במהלך המחאה. ככל הנראה, לאחר שהבין כי המיצג שלו עורר סערה, הוא פרסם פוסט בעמוד הפייסבוק שלו בו ביקש להבהיר כי הוא "פציפיסט שאינו קורא לאלימות" וכי הוא מעולם לא נהג באלימות.



במשטרה ראו גם כן את הפוסט שפרסם ברין, אך יחד עם זאת ביקשו מהפרקליטות לבחון את האירוע. כאמור, במידה ויוחלט שמדובר בחשד להסתה תיפתח חקירה והוא יוזמן לחקירה.



ההפגנה בשדרות רוטשילד. צילום: אבשלום ששוני





ריבלין: הסתה ברורה"

בתוך כך, נשיא המדינה ראובן ריבלין גינה הבוקר את המעשה וטען כי מדובר ב"הסתה ברורה". בפוסט שפרסם בעמוד הפייסבוק שלו כתב הנשיא: "לפני מספר שנים דיברו על דמוקרטיה של 'פייסבוק'. אמרו שאנשים לא מוכנים ללכת להפגנות, שהם רק יושבים ומצקצקים בבית. היום אנחנו רואים, מימין ומשמאל, אנשים שיוצאים לרחובות ומוכנים להביע את עמדותיהם. יש נכונות מתמדת של אזרחים לעזוב את המקלדת ולהביע את עמדותיהם".

עוד כתב ריבלין: "מיצג כמו זה שחזינו בו אמש, של גיליוטינה בהפגנה בתל אביב, חוטא לכל מפגיניה ולזכות הדמוקרטית למחות. זוהי הסתה ברורה, החוצה את גבולות חופש הביטוי והמחאה ואני מגנה ומוקיע את האמירות הברורות המשתמעות מהנפת מיצג שכזה".

יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין התייחס גם הוא למיצג ואמר הבוקר כי מדובר ב"חציית קו אדום ומחזה מעורר סלידה. אני מצפה לשמוע גינויים מחברי לאופוזיציה ומראשי רשויות החוק לפתוח בחקירה. אסור שהעניין יעבור על סדר היום". עוד הוסיף אדלשטיין: "כפי שאמרתי בעבר ואני חוזר ומדגיש היום, מותר להפגין אסור בשום פנים ואופן להסית".

אלדד יניב: "הוא אידיוט"

אלדד יניב, ממארגני ההפגנה, גינה גם הוא את שאירע ואמר בראיון לגל"צ: "הוא אידיוט. הייתי מוריד את השלט תוך שנייה. בהפגנה שאני צועד בה, אם אני רואה שלט כזה אני מוריד אותו. יש עשרות אלפי ישראלים ציונים עם דגלי ישראל שאוהבים את המדינה".

עוד אמר יניב: "אני מתעקש להסתכל על עשרות אלפים של אנשים שצועדים עם דגלי ישראל, אני קורא לתקשורת לא לשים את הדגש על זה. זאת הפגנה שמתעצמת משבוע לשבוע. זה הולך ומתעצם, כולם פטריוטים שצועדים ותמיד יהיה אדיוט תורן".