42 יהודים נעצרו היום (רביעי) בשטח הר הבית לאחר עימות עם אנשי הוואקף, ושוחררו לאחר זמן קצר כאשר עליהם לעבור שימעו בפני קצין משטרה בטרם יורשו לשוב ולעלות להר. לטענת המשטרה "קבוצת מבקרים יהודים שהפרו את כללי הביקור בשטח הר הבית בעקבות פרובוקציה שהחל לעורר אחד מהם ואליו הצטרפו אחרים, הוצאו משטח ההר לצורך זיהויים ובירור הנסיבות. נדגיש כי משטרת ישראל פועלת במיכלול של איזונים תוך שמירה על החוק וכללי המקום ולא תאפשר לאף גורם להפר את החוק בכל דרך".


העימות בהר הבית. צילום: אנשי הוואקף

מנגד פעילי הר הבית טוענים כי "עלייה חגיגית להר הבית לרגל ראש חודש, אשר התקיימה בצהרים בהובלת הרב ישראל אריאל ממכון המקדש והרב יהודה קרויזר ממצפה יריחו, הסתיימה במהומה גדולה. איש ואקף שהתנכל לאחד מחברי הקבוצה היהודית וטען שהלה התפלל, הביא לתגובת שרשרת שהלכה והתעצמה. חבר הקבוצה שהואשם בתפילה הגיב לאיש הוואקף בקריאה 'תסתום את הפה' ובתגובה נעצר באופן מיידי בידי המשטרה והורחק מההר. מכאן הלך המצב והסלים במהירות. אנשי הוואקף החלו לסובב את הקבוצה במספרים גדולים ולקרוא קריאות גנאי לעבר היהודים תוך ניבולי פה, ואנשי הקבוצה היהודית הגיבו להם בקריאות 'שמע ישראל' ובקטעי תפילה ושירה.



"בסופו של דבר הוצאו חברי הקבוצה היהודית בכוח רב ואף באלימות בידי המשטרה משטח ההר, ועוכבו כולם, על הרבנים שבקבוצה ונלקחו לתחנת המשטרה. בנקודת הזמן הזו הודיע הרב ישראל אריאל לשוטרים שהוא מסרב להשתחרר מהעיכוב עד לשחרור אחרון הנערים חברי הקבוצה. בסופו של דבר אכן שוחררו כולם, אולם רק לאחר החתמה על טופס הרחקה מההר וזימון לשימוע בפני קצין משטרה בטרם יורשו לשוב ולעלות בהר".



מ"סטודנטים למען הר הבית" נמסר כי "הגבלות משטרת ישראל על היהודים ומתן האפשרות לאנשי וואקף לאיים על יהודים העולים להר הבית, נותנים לאויב את האפשרות להרים ראש ולהרגיש שבידם לאיים, לקלל ולנקוט באלימות מבלי שייענשו לפי חוק. לעומת זאת, יהודים שעולים להר הבית ממשיכים גם בשנת 2018 להירדף, להיות מושתקים ומושפלים. עד מתי נאפשר למצב הזה לשרור במקום הכי קדוש לנו?".



אביב טטרסקי מעמותת עיר עמים אמר ש"אין זו הפעם הראשונה שפעילי המקדש מנצלים את זכות הביקור בהר הבית כדי להפר את הסטטוס קוו. הדבר המדאיג הוא שבחודשים האחרונים המשטרה מסייעת בדרכים שונות לקבוצות המקדש המגיעות להר. האירוע היום הוא קריאת השכמה למשטרה לחדול משיתוף פעולה עם תנועה קיצונית זו ולמלא ללא משוא פנים את תפקידה בהר הבית".