המאבקים הסלימו בעקבות ניסיון למנות את ד"ר חנה פרידמן כרכזת לתוכנית וכמנהלת חטיבת הביניים בצייטלין. כאמור, הורים ותלמידים, יחד עם מנהל התיכון, התנגדו למינוי ובסופו של דבר הוא לא אושר. אלא ש"מאז שהמינוי לא אושר, החל מה שנראה כמסע ציד נגד המנהל אש, בניסיון להביא לפיטוריו", טוען אחד ההורים.
"הבעיה של אש הייתה כנראה שהוא לא קיבל את המרות של עיריית תל אביב, שעמדה מאחורי הניסיון למינוי מנהלת חטיבת הביניים, ואז התחילו לחפש אותו כדי להדיח אותו", טוען הורה נוסף. "לעירייה יש כנראה אג'נדה לשנות את אופיו של בית הספר ואת התכנים והצביון הייחודי שלו".
במכתב ששלח אש בעקבות פיטוריו, הוא כתב: "מזה ארבע שנים אני מנהל את תיכון צייטלין, מקום הטרוגני שבו לומדים תלמידים ממעמד סוציו־אקונומי רחב, ביניהם דתיים, מסורתיים וחילוניים, וכן כיתות מב"ר ואתג"ר לצד כיתות מופת. בארבע שנות ניהולי עלינו ל־94% בזכאות לבגרות, זכינו פעמיים בפרס חינוך, העלינו את ההתמדה והורדנו את הנשירה. חינכנו לנתינה ולערכים ומעל הכל שיפרנו את האקלים בקרב תלמידינו ובתוכנו. בקיצור, עלינו בכל המדדים.
"המאבק כעת אינו עלי כמנהל. זהו קצהו של מאבק של עיריית תל אביב על דמותה של הציונות הדתית דרך ספינת הדגל שלה", מתריע אש. "מסלול צופיה החל להתארח בצייטלין לפני ארבע שנים מתוך רצון לשמר את כל הזרמים הדתיים בתוך בית הספר בגבולות ההלכה. לפני כשנה הודיעו העירייה והחינוך הממלכתי־דתי על מינוי חנה פרידמן שריכזה את כיתות צופיה למנהלת החטיבה, דבר שלו התנגדתי.
"רוב התלמידות בתוכנית מגיעות מחוץ לעיר ורק שתי בנות הן מדרום תל אביב. התוכנית מדברת על ליברליות, אך לא מוכנה לקבל אף בת עולה מאתיופיה לשורותיה (מתוך למעלה מ־100 עולות בבית הספר) ודורשת שכר לימוד הגבוה פי ארבע מזה של צייטלין. תגברתי את לימודי הגמרא והתנ"ך במסלול, אך נאלצתי להתערב ולהפסיק פעילויות של התוכנית, דוגמת סיור בנות בתערוכת עירום ומפגשים בעלי אופי פוליטי דוגמת 'נשות שלום יהודיות ופלסטיניות'".
לדבריו, ההורים פנו למשרד החינוך וזה ביטל את המינוי של פרידמן. "אני מודה ליותר מ־600 התלמידים והוריהם על התמיכה ולכל מורי בית הספר התומכים במאבק על דמותו של צייטלין".
מעיריית ת"א נמסר בתגובה: "העירייה רואה בצייטלין ספינת הדגל של החינוך הממלכתי־דתי בעיר ומשקיעה מאמצים בפיתוחו כבית ספר מוביל ברמה הפדגוגית והניהולית. אין כל כוונה לשנות את אופיו של ביה"ס או להשפיע על צביונו הדתי.
"המחלוקת בין הנהלת מנהל החינוך לבין מנהל ביה"ס היא לא סביב עניין אידיאולוגי, אלא סביב ליקויים ניהוליים מתמשכים. מעולם לא הייתה ואין כל כוונה למנות אדם ספציפי במקומו, לרבות הגברת פרידמן, ואין כל שחר לשמועות בנושא. מנהל החינוך מנהל שיחות הן עם המנהל ועם הנהגת ההורים מתוך כוונה למציאת הפתרון המיטבי עבור תלמידי ביה"ס".