המאבק להעלאת שארית יהודי אתיופיה
המחאה של יהודי אתיופיה. קרדיט: מטה המאבק להעלאת יהודי אתיופיה
עולה מדרגה: הבוקר (ראשון) הגיעו אלפים למשרד ראש הממשלה בכדי למחות נגד העיכוב בעלייה מאתיופיה. בקריאות "ביבי! הבטחת, תקיים!" מחו אלפים מבני העדה האתיופית על אי קיום החלטה 716 של הממשלה בדבר העלאת 8,000 ממתינים המאושרים לעלייה. להפגנה הגיעו גם חברי כנסת, רבנים, קייסים ואזרחים שותפים במאבק הלאומי של האתיופים. בגונדר באתיופיה קיימו הבוקר עצרת תפילה מיוחדת להעלאתם של אלה הממתינים במחנות המעבר.

כזכור, 70 חברי כנסת חתמו בשבוע שעבר על עצומה הדורשת מראש הממשלה בנימין נתניהו לפעול להעלאתם המיידית של כל הממתינים לעלייה באתיופיה, 8,000 במספר, כפי שאישרה החלטת הממשלה ב־2015. העצומה, שיזם חבר הכנסת ד"ר אברהם נגוסה (הליכוד), יו"ר ועדת העלייה, הקליטה והתפוצות, מיועדת להפצה גם לכלי התקשורת בארה"ב.
מדובר בעצומה שחתומים בה ח"כים ממרבית הסיעות, ובראשם יו"ר הקואליציה ח"כ דוד אמסלם (הליכוד). בעצם, להוציא את הח"כים החרדים והערבים ואת השרים המנועים מלחתום על עצומות, מכילה העצומה הנוכחית את חתימתם של כל שאר חברי הכנסת. כדי להזים את השמועות על התנגדות לעליית הממתינים בקרב העדה האתיופית בישראל, שלחו הרב יוסף אדנה, הרב הראשי האתיופי וקייסים בכירים בעדה, בהם קייס הקייסים ברקו טגניה, מכתב בקשה משלהם לנתניהו להעלאת שארית היהודים באתיופיה. 
בתוך כך, תתקיים היום ב־10:00, הפגנה של אלפים מבני העדה מאחורי בניין משרד ראש הממשלה בירושלים. זאת לאחר ש"מעריב־השבוע" חשף כי המשטרה לא הרשתה להם להפגין בחזית הבניין, היכן שבאים ושבים ראש הממשלה, שרים ועובדי הבניין. יש לציין כי למרות תגובת המשטרה כי המתחם שאושר הוא "מוקד נוסף שהוקצה ברחוב מקביל", בפועל ההפגנה תהיה מאחור, מול כניסת החירום.

ההפגנה נגד העיכוב בעלייה מאתיופיה. צילום: מרק ישראל סלם
ההפגנה נגד העיכוב בעלייה מאתיופיה. צילום: מרק ישראל סלם

 
כך או כך, בהפגנה ישתתפו ח"כים, פעילים מקהילת יוצאי אתיופיה, חברי תנועות נוער ומשפחות של מסורבי העלייה. היא תתקיים בתגובה לעיכוב העלייה בנוגע לביצוע החלטת הממשלה להעלאת שארית יהודי אתיופיה, ואחרי ישיבת ועדת השרים בראשות נתניהו בחודש יוני השנה, שהסתיימה ללא כל החלטה. מארגני ההפגנה סיפרו כי הסלוגן "ביבי: הבטחת, תקיים!" ילווה את ההפגנה.
 

יו"ר הועדה לביקורת המדינה, ח"כ שלי יחימוביץ' (המחנה הציוני), אמרה בתגובה למאבק על מיקום ההפגנה: "ההחלטה להגביל את זכותם של בני העדה האתיופית להפגין היא מקוממת וגזענית. זה המשך ישיר ליחס המזעזע של הממשלה לקרוביהם של המוחים, הנמקים כבר שנים באדיס ובגונדר, למרות הבטחות שווא חוזרות ונשנות שלה".