שוב תקלה בקו הרכבת המהיר בין נמל התעופה בן־גוריון לירושלים: רכבת ישראל מסרה הבוקר (שלישי) כי בשל עיכוב של צוותי חשמול המסילות בוטלו ארבע הרכבות הראשונות בקו ירושלים האומה-נתב"ג. השירות בקו החל עם הרכבות של השעה 7:30. זו כבר התקלה הרביעית בתוך שבוע בקו הרכבת המהיר בין נתב"ג לירושלים.



אתמול, רכבת ועליה כ־150 נוסעים וחמישה אנשי צוות נתקעה במשך כחצי שעה במנהרה בדרכה מתחנת נתב"ג לתחנת נבון בירושלים. מטעם רכבת ישראל נמסר שהרכבת נתקעה במנהרה הראשונה אחרי נתב"ג, המכונה "מנהרה 3", בגלל תקלה בקטר. לרכבת התקועה במנהרה נשלח קטן מחליף והוא חובר אליה והשיב אותה אל תחנת נתב"ג, שם עברו הנוסעים לרכבת לירושלים. הנהלת הרכבת דיווחה כי גם נשלחו לנוסעים מסרונים אישיים על אודות התקלה וחולקו להם בקבוקי מים וחטיפים.
ביום ראשון הושבתה תנועת הרכבות למשך כשש שעות בשל תקלה במסוט המחבר בין פסי הרכבת בתחנת נבון. בתחילה בוטלו שמונה יציאות של רכבות נוסעים – ארבע לכל כיוון - ולקראת הצהריים הושבתה התנועה בכללה וחשמול המסילה הופסק עד לתיקון התקלה בידי צוותים טכניים של רכבת ישראל.

בשבוע שעבר נעצרה תנועת הרכבות למשך כשעתיים בשל פיצוץ במערכת מים, סמוך לצומת דניאל, שגרם להצפה במסילה. צוותים של רכבת ישראל וחברת מקורות הוחשו למקום ותיקנו את התקלה.

עוד תקלה. קו הרכבת המהיר. צילום: יוסי זמיר, פלאש 90

 
בקו המהיר לירושלים ניתן לנסוע רק בדרך של הזמנת כרטיסים באמצעות האינטרנט. זאת, עד להפעלה של הקו במתכונתו המהירה. בשלב זה נמשכות עבודות חשמול המסילה בין נתב"ג לתחנת ההגנה, ועם סיומן, בעוד כמה חודשים, יחל לפעול הקו המהיר בין תל אביב לירושלים ומשך הנסיעה יתקצר ל־28 דקות בלבד.
 
בינתיים, בעקבות הפעלת הקו בין נתב"ג לירושלים נוצר מחסור בקרונות נוסעים וצומצמה תדירות הנסיעה בקווי רכבת לאורך החוף. ועדת הכלכלה של הכנסת, בראשות ח"כ איתן כבל, תתכנס מחר לדיון חירום בעניין כשלי קו הרכבת ירושלים־תל אביב והורדת הקווים בפריפריה בעקבות פתיחת הקו. ח"כ כבל: "בכל יום שעובר אנחנו מבינים שהרכבת לירושלים היא פארסת בחירות ולא יותר. נתניהו וכ"ץ העדיפו תמונת יח"צ על חשבון חיי אדם ובטיחותם של הנוסעים. הפרויקט הזה הוא אחד הכשלים הכי גדולים של השנים האחרונות".