מאות בני אדם הערב (שלישי) בבית הקברות בנתניה, שם נערכה לווייתו של עורך הדין יעקב וינרוט, שהלך הבוקר לעולמו והוא בן 71, כדי לחלוק לו כבוד אחרון. בין הבאים לנחם את המשפחה היו ראש הממשלה בנימין נתניהו ורעייתו שרה, הרב הראשי לשעבר הרב מאיר לאו ועורך הדין דוד שמרון, השרים אריה דרעי ואיילת שקד וחברת הכנסת רויטל סוויד, בני משפחתו וחבריו.



ראש הממשלה בנימין נתניהו נשא דברים במהלך הלוויה ואמר: "שרה ואני המומים מצער, רבים מאוד במדינה המומים מצער והציבור חש שהלך מאיתנו אדם גדול אישיות מיוחדת במינה, משפטן שבמובנים מסויימים לא היה כמותו וספק אם יהיה כמותו במקומותינו".


הלוויית יעקב וינרוט

בנימין ושרה נתניהו בלוויית עו"ד וינרוט, צילום: אבשלום ששוני
בנימין ושרה נתניהו בלוויית עו"ד וינרוט, צילום: אבשלום ששוני



מוקדם יותר, מול ביתו של וינרוט ברמת גן, נשא דברים בנו של וינרוט, יחיאל, אמר כי הוא מתקשה למצוא את המילים כדי לספוד את אביו, ואמר: "התפקיד של כל אחד לשאוף למעלה ומצד שני לא לשכוח לראות את הזולת. אבא, היית מצד אחד ענק בתורה, ענק בדעת ועם כל זה היית אושיית משפט  הצרכים של הזולת תמיד היו אצלך לפני הצרכים שלך. כשהכל התחיל אמרת כמה פעמים שאתה לא חושש מהמוות, אלא שהמחלה תיטול ממך צלם אנוש. אני רוצה לומר לך אבא שלא איבדת צלם אנוש. כולנו זכינו לראות איך המשכת בלימוד תורה מוקף במשפחה האוהבת. גם כשלא יכולת ללכת, המשכת ללמד תורה את הצעירים שחיכו לך". 



בנו השני, דב המשיך ואמר: "אין באמת מישהו, גדול ככל שיהיה, שיכול להספיד את אבא שלי כמו שהוא היה מספיד את עצמו. הגוף שלו לא יכול היה להכיל את הגדלות שלו בן אדם ענק נפטר היום. לאבא היו הרבה צרות, אבל צרות של חסד, אנשים מכירים את אבא כגאון משפטי, אבל לא הכירו את הגדלות שלו. נפטר המישהו ששמר והיה עוזר בכל דבר קטן לכולנו. אזכור תמיד שהגעת עייף מהעבודה בשעת לילה מאוחרת ומיד היית פותח ספר, לכל האחים שלי - נמשיך להיות אגרוף איד. זה מה שאבא שלי ביקש בימיו האחרונים ונמשיך ככה".




עו"ד דוד שמרון, צילום: קובי ריכטר, TPS
עו"ד דוד שמרון, צילום: קובי ריכטר, TPS



הבן שמוליק שאל "איך מספידים אדם כמו אבא? איש משפחה, איש של גמילות חסדים, איש של עשיה. היה עסוק בעבודה ותורה ותמיד היה לו זמן לכולנו. כל כך הרבה אלמנות ויתומים שעזר להם בסתר. היינו מסתובבים בבני ברק והיו באים אלינו ומספרים איך אבא עזר, אבא היה איש קל תורה, היה אריה, היה לוחם. ההתלהבות שלו בכל סוגיה היתה כמו של נער צעיר". 



"אבא למד ולימד תורה במסירות נפש. בשיעור האחרון שלו בפתח תקווה היה חסר לו חמצן אבל הוא לא הפסיק את השיעור, כי שיעור תורה לא מפסיקים. אבא השפיע כל כך הרבה על החברה מבחינה חברתית, משפטית, אבא ייצג את היופי של המורכבות האנושית, אבא היה אדם מאמין בכל נפשו".



הרב לאו היה הראשון לספוד לוינרוט, וסיפר: "היכרתי את יעקב וינרוט לפני הרבה שנים. הוא הגיע צעיר לרב הראשי של תל אביב אז הרב פרנקל. לאחר שלמד אצלו תורה במשך שלוש שעות, אמר הרב פרנקל: יש 'כאן גאון'. ליוויתי בדרכו האחרונה את אביו שהגיע לשיבה טובה וקיוויתי שגם בנו הצדיק יאריך חיים, לפני 4 שנים הוא נפל למשכב אבל המשיך לעבוד". לאו המשיך וסיפר על מעשיו של וינרוט ואמר כי "מדברים על יעקב וינרוט עורך הדין אבל לא על יעקב וינרוט הבן אדם היה לו לב רחב והוא תמיד אהב לעזור לזולת, יעקב וינרוט - שמו גדול מכל תואר - רב  עורך דין ודוקטור  הוא היה צדיק". 



הרב מאיר לאו בלוויית וינרוט, צילום: קובי ריכטר, TPS
הרב מאיר לאו בלוויית וינרוט, צילום: קובי ריכטר, TPS



ראש ישיבת פוניבז' ברל קוברסקי נפרד בבכי מוינרוט. "הוא יצא תכשיט של זהב. קשה לי לדבר. נעמת לי מאוד הוא אמר בבכי - איך שהוא אהב את התורה, כל הגדולה שלו היתה רק תורה. הוא היה יחיד בדורו. אני רוצה להגיד לכם המשפחה גם אתם לא יודעים הכל, כמה שהוא עזר בסתר ובחסד, הוא אהב את האמת והמשפט".



"אנחנו מקוננים ובוכים והוא שמח לאן שהשם לקח אותו  הוא היה צדיק ונקי, איזו גדלות היתה לך, גם כשלא יכול היה ללכת הגיע ללמוד תורה והפנים שלו זהרו כמו של מלאך. אנחנו כאן רק יכולים לבכות. היה לנו, למשפחה ולדור - דבר נדיר. כמה חסד שעשה, מתן בסתר. דינו אמת. הוא עולה ליד כיסא הכבוד. אנחנו נמשיך. לך לשלום, תנוח בשלום על משכבך".