שגריר ארה"ב בישראל, דיוויד פרידמן, הגיע היום (שלישי) לאריאל, מה שמהוה ביקור ראשון אי פעם של שגריר אמריקאי בהתנחלות שנמצאת ביהודה ושומרון. בעבר, מהלך שכזה היה טאבו וקו אדום עבור דיפלומטים, אולם תחת ממשל טראמפ הגישה השתנתה, ופרידמן עצמו כבר הגיע מספר פעמים להתנחלויות שונות לביקורי ניחומים, אולם זו הפעם הראשונה אי פעם שהוא מבקר בגדה המערבית כנציג רשמי של ממשל ארה"ב באירוע כלשהו. 



את האירוע באריאל ארגנה לשכת המסחר והתעשייה ביהודה ושומרון, אשר פועלת על מנת להפגיש אנשי עסקים ישראלים ופלסטינים בכירים מהגדה המערבית. לאחר הפגישה צייץ פרידמן בחשבון הטוויטר שלו כי "בהזמנת לשכת המסחר והתעשייה ביהודה ושומרון, נפגשתי באריאל עם אנשי עסקים פלסטינים וישראלים שמוכנים ומסוגלים לקדם הזדמנויות משותפות לדו קיום ולשלום. אנשים רוצים שלום ואנחנו מוכנים לעזור! האם ההנהגה הפלסטינית מקשיבה?".


 

אבי צימרמן, המייסד והמנכ"ל של הארגון, אמר כי הוא זכה לכבוד, תמיכה ועידוד מפרידמן, וציין כי "עיקר העבודה שלנו בין עסקים ישראלים ופלסטינים נמצאת מתחת לפני השטח, אבל התמיכה של השגריר האמריקאי היא עניין פומבי שאנו גאים בו".  
בין אלו שהשתתפו באירוע הייתה גם קבוצה של משקיעים אמריקאים וסנדי סטימפסון, ראש העיר מובייל שבאלבמה, הנחשבת בין היתר גם לעיר תאומה של אריאל. לדברי צימרמן, הייתה לפרידמן כוונה לבקר גם בחברון, אולם היא נדחתה מטעמי ביטחון. ראש עיריית אריאל, אלי שבירו, אמר כי "אני גאה שהשגריר פרידמן הגיע בפעם הראשונה לראות את אריאל. אין ספק שהעיר שלנו היא בירת השומרון". שבירו הוסיף גם שהתמיכה האמריקאית בפרויקטים כלכליים באזור חשובה מאוד. 

דיוויד פרידמן בכותל. תחת טראמפ, השתנתה הגישה של הממשל האמריקאי. צילום: מרק ישראל סלם