האם הסטודנטים יביאו לקץ ההגירה השלילית מירושלים? כ־40 אלף סטודנטים החלו את לימודיהם ב־21 מוסדות אקדמיים ברחבי ירושלים. לפי סקר שנערך על ידי רשות הצעירים של עיריית ירושלים בקרב כ־10,000 סטודנטים, כ־66% מהמשתתפים בסקר הלומדים בעיר מעריכים שיישארו בה בתום הלימודים. 74% מהמשתתפים השיבו כי הם מרוצים מהמגורים בה.

62% מהסטודנטים הלומדים בבירה מרוצים ממגוון אפשרויות התרבות בה, ו־61% מרוצים מאירועי ספורט מרכזיים. כמחצית מהם מרוצים ממגוון אפשרויות הבילוי, האווירה והמרקם החברתי, אך רק 39% מרוצים מהחוויה הסטודנטיאלית הכללית בעיר. זאת אף שבעירייה משקיעים בתחום 25 מיליון שקל בשנה. עם זאת, רק רבע מהסטודנטים בעיר מרוצים מהתחבורה הציבורית בבירה ו־23% בלבד מרוצים מהניקיון במרחב הציבורי.

ראש עיריית ירושלים ניר ברקת: "הסטודנטים כבר בחרו בירושלים. עשור של השקעה בציבור הצעירים והסטודנטים מניב תוצאות טובות, ואני מאוד גאה בכך. כשנכנסתי לתפקידי היו בירושלים 31 אלף סטודנטים, וכיום לומדים בה קרוב ל־42 אלף. הצבתי יעד עירוני של 60 אלף סטודנטים. הצעירים והסטודנטים הם העתיד והחמצן של ירושלים, ולכן כל כך חשוב לנו לסייע להם".