חמש נשים מעולם התקשורת מאשימות את העיתונאי דן מרגלית בהטרדה מינית, כך מדווח היום (רביעי) עיתון "הארץ". עד כה הגיעו לעיתון חמש עדויות שונות נגד מרגלית, ארבע מהן מתארות תקיפה מינית ואחת הטרדה מילולית, שאירעו לאחר הכרות על רקע מקצועי. שתיים מהנשים עברו בדיקת פוליגרף לבקשת "הארץ" ונמצאו דוברות אמת. אחת מהן היא עיתונאית "הארץ" לשעבר חנה קים, שחשפה את סיפורה בפוסט שפרסמה ברשתות החברתיות לפני כשבועיים, בלי לציין את שמו של מרגלית.
 
לטענת קים, בעת שישבה באחד מחדרי העיתונאים בכנסת בסוף שנות השמונים, נכנס מרגלית לחדר וסגר את הדלת אחריו. הוא התקדם לעברה, הוציא את איבר מינו ונצמד אליה כשהיא עם הגב אל הקיר. "אמרתי 'לא' והוא בכל זאת ניסה לכפות עליי את עצמו. אני לא ידעתי מה לעשות. אני לא ידעתי איך לצאת מהאחיזה שלו. אני זוכרת שהרחקתי את הפנים שלי ממנו, בניסיון להתנגד לו, כשאיבר המין שלו מזדקר מתוך מכנסיו. הוא היה חזק. אני שואלת את עצמי למה לא בעטתי בו", סיפרה.

"עד היום אני לא יודעת איך זה היה נגמר אלמלא אמנון דנקנר המנוח נכנס לחדר וקטע את זה", הוסיפה קים. "אני רוצה להאמין שהייתי מתקוממת ועושה משהו כדי להשתחרר מהאחיזה שלו. אבל זה קרה בזכות מישהו שבמקרה נכנס לחדר. ברגע שדנקנר נכנס לחדר, אני פשוט ברחתי כל עוד נפשי בי. הטראומה הזאת בוערת בי עד היום. זה היה סיוט. קודם כל, כי פחדתי וקשה לי להודות שפחדתי. מבחינתי זה היה נורא קרוב לאונס".

עדות אחרת שהגיעה לידי העיתון  היא של ב', אף היא עיתונאית לשעבר ב"הארץ", שסיפרה כי באחד הערבים של 1993, מצאה את עצמה בחדרו במערכת העיתון. "הוא פשוט נצמד אליי, התחיל לשים עליי ידיים, למרוח את עצמו על החזה שלי וניסה לנשק אותי. אני התרחקתי ואמרתי: 'יש לי חבר', וזזתי אחורה. הוא ידע שיש לי חבר ולכן זה הפתיע אותי שהוא בכל זאת מעז. הוא אמר לי: 'לא נורא, גם לי יש חברה. זה לא צריך לעצור שום דבר'. פשוט הסתובבתי ויצאתי מהחדר. הלכתי", סיפרה.
 
"חשף את איבר מינו" 

נשים שונות שעבדו לצד העיתונאי הוותיק סיפרו ל"הארץ" על כך שהוא נהג לשלוח אליהן ידיים כדבר שבשגרה. ג', עיתונאית לשעבר שבחרה גם כן שלא להיחשף בשמה, סיפרה כי במקרה שלה, שאירע בתחילת שנות ה-90, הזמין אותה מרגלית לבוא איתו לדירתו.  "כשהגענו לדירה, הוא התפשט וחשף את איבר מינו מתוך כוונה לבצע אקט מיני ללא שום שיתוף פעולה שלי. סירבתי ובסופו של דבר זה לא קרה אבל הסיטואציה נחרתה בי. אני זוכרת תחושה גדולה של השפלה בגלל ניצול נטו של יחסי כוח", סיפרה. 
 


ד', אף היא עיתונאית לשעבר באחד מכלי התקשורת הגדולים בישראל, תיארה מקרה שארע בתחילת שנות ה-90, בבית קפה תל אביבי. השניים קבעו להיפגש לקראת שיתוף פעולה במסגרת אחת התוכניות שהגיש מרגלית בטלוויזיה. "אני לא הצלחתי להשחיל מלה בפגישה הזאת", סיפרה העיתונאית. "הוא לא הפסיק לנעוץ מבטים חודרניים ולהגיד 'וואו', 'וואו מה הייתי עושה לך', לדבר על איך אני נראית ולשאול על הזוגיות שלי. הוא התייחס אליי קודם כאל אובייקט מיני והנושא המקצועי של פגישתנו לא עניין אותו". 

 אתמול אמר מרגלית ל"הארץ" כי "אין ממש בטענות באשר לאירועים שנטען כי התרחשו לפני יותר מ-30 שנים. אין בכוונתי להקדיש את שארית שנותיי לוויכוח חסר כל סיכוי בעת הזאת ובאווירה הרווחת".