נציבת שירות בתי הסוהר, רב גונדר עפרה קלינגר, ביקשה לפני זמן קצר מהשר לביטחון פנים, גלעד ארדן, לסיים את שירותה בשב"ס בסוף השנה הנוכחית, שלוש שנים וחודש מאז שמונתה לתפקיד בנובמבר 2015. רב גונדר קלינגר, נציבת שירות בתי הסוהר הראשונה מאז ומעולם שמונתה מתוך שורות הארגון, מסיימת 32 שנים בשירות המדינה, ובקשתה שלא להאריך את כהונתה התקבלה על ידי השר, שהודה לה על תרומתה רבת השנים.
נציין, שכבר בשיחה שקיים ארדן עם התקשורת לפני כחודש, במהלכה חשף את החלטתו שלא להאריך את כהונת מפכ"ל המשטרה, תוך שהוא מציב שלושה מועמדים לתפקיד, אישר ארדן בעקיפין שבמקביל הוא פועל לאיתור מועמד ראוי בנציבות שב"ס. בעצם כך, ברור היה, גם לרב גונדר קלינגר כי השר לביטחון פנים אינו מתכוון להאריך את כהונתה וממילא היא היתה אמורה לפרוש בסוף השנה הנוכחית. 
בראשית הכהונה הספיקה נציבת שירות בתי הסוהר הראשונה להוביל מספר מיזמים ראויים, בהם מדיניות התומכת בשיקום וחינוך אסירים, במסגרת טיפול בבעלי חיים, רדיו לאסירים, מרכזי קשר ועוד. הנציבה, כך נטען, קידמה משמעותית את תחום חלופת המעצר והמענה הרפואי לאסירים, ואישרה תוכנית רב שנתית, אשר תוקצבה על ידי הממשלה והמשרד לביטחון פנים. היא היתה מאלה שיזמו את הרחבת בתי הסוהר. בשלב מסוים, בנסיבות רפואיות, היא נעדרה מהמערכת, ומשחזרה, נדמה היה כי היחסים בינה לבין בכירים בארגון מתגלים קשיים. הדברים הגיעו גם לפתחו של השר לבט"פ, והיה ברור כי לא תוארך כהונתה.