"אין להם מה להפסיד": עדנאן אבו חסנה, דובר אונר"א ברצועת עזה התראיין הערב (רביעי) בערוץ 10, ודיבר על המצב ההומניטרי הנוכחי ברצועה, ועל ההשפעות שיש לדבר על הסכסוך והמצב הביטחוני באזור כולו: "האנרגיה השלילית גוברת וגוברת, והיא מסוכנת מאד. קשה בעזה מאד. מקבלים פה חשמל רק ל-3 שעות ביום, אין מים לשתות, אי אפשר לנסוע, אין חופש ייצור, אין שום דבר. פשוט מאד אין חלומות, ואין מחר בעזה". 



"אני חושב שהידרדרות המצב הכלכלי בעזה יותר ויותר מסכנת את הביטחון של כולנו, לא רק של העזתים ושל ישראל, אלא הביטחון האזורי. אין להם מה להפסיד פשוט מאד. אנשים לא יודעים מה לעשות, זה בית סוהר גדול, אין שום תקווה ובגלל זה המצב הוא מסוכן מאד", אמר אבו חסנה.  

כשנשאל האם לדעתו תהיה הסלמה נוספת במצב ענה: "אני חושב שישראל ניסתה שלוש מלחמות ב-2008, ב-2012 וב-2014. רק דבר אחד עוד לא עשו, התקפת תקווה". 

"צריך מתקפת שלום בעזה. כך יהיה להם מה להפסיד. הם רוצים לחיות כמו כל אחד אחר בעולם", הוסיף. בהתייחס לקיצוץ האמריקאי על אונר"א אמר: "הקיצוץ האמריקאי משפיע עלינו. אנחנו לקחנו כסף מהלימודים ומהבריאות כדי לקנות למיליון איש אוכל. אבל מה שיש לנו רק מספיק לחודש דצמבר. מה יקרה אח"כ? יש לנו מיליון איש, של-700 אלף מהם אין להם היכולת לקנות מנה אחת למשפחה שלהם". 
אונר"א בעזה. צילום: רויטרס


לסיכום סיפר דובר אונר"א כי "אנשים עייפים מאד מכל הסיפור הזה. אין לנו כסף, אנשים ברחוב. חייבים לתת לאנשים תקווה של חיים, תקווה לפרנס את המשפחה שלהם, לשתות מים. אתם מדינת ההיי-טק הגדולה בעולם - לשכנים שלכם אין מים לשתות".