עדות נוספת נגד מרגלית: העיתונאית אורלי אזולאי טענה היום (חמישי) כי גם היא הותקפה מינית על ידי העיתונאי ואיש התקשורת דן מרגלית. זוהי התלונה השמינית כנגד מרגלית, מאז פורסמו החמש הראשונות נגדו אמש ב"הארץ". אזולאי מספרת כי התקיפה התרחשה לאחר תוכנית "פופוליטיקה" בה השתתפה לפני 26 שנים. בדברים שכתבה ל"ידיעות אחרונות" טענה כי מרגלית ביקש ממנה להמתין כדי שיוכל לדבר איתה, והעריכה שהוא רוצה להעיר לה על התכנים ולהשמיע דבר ביקורת או הערכה. 


"אני לא זוכרת אם היה זה חדר איפור, או חדר של אחד העובדים", כתבה. "הוא שיחרר את העניבה, הוריד את הז'קט ואמר לי בקול נוזף מעט שהייתי עדינה מדי בתוכנית, לא התפרצתי מספיק, ואלו הם חוקי המשחק שהוא קבע בתוכנית שלו, שלרבים נראתה כמו גן חיות בשל המהומה שהייתה בה, תרבות הדיבור הירודה, נוסחה שהייתה מיועדת להעלאת הרייטינג ולזמן־מה גם הוכיחה עצמה".
"הוא אמר לי, תצליפי כשאת מדברת, תחשבי שאת רוכבת עירומה על גבר ומצליפה בו חזק בשוטים", מספרת אזולאי. לדבריה, הרגישה לא בנוח מהדימוי וחשה צמרמורת ממנו, אך שתקה היות ומרגלית היה "גבר לבן פריבילגי, שהרגיש שהוא על גג העולם, לא רק מגיש פופוליטיקה, אלא גם המנחה הקבוע של "ערב חדש" ומפרסם מאמרים דעתניים ומטיף מוסר לכל העולם".

לאחר מכן, תיארה אזולאי איך התדרדרו הדברים לכדי תקיפה מינית של ממש: "בעודנו עומדים, הוא הצמיד אותי בכוח לקיר, פתח את רוכסן מכנסיו, הוציא את מה שהיה לו שם וכשהוא חשוף לגמרי ומשמיע קולות מגעילים של גניחה שאל אותי למה אני לא רוצה ללטף לו אותו. ניסיתי להדוף אותו בכל כוחי: הוא היה אז כבד משקל, לא כחוש ומקומט כמו היום, הוא היה מבוגר ממני ביותר מ־15 שנה, והיה חזק ממני פי כמה. אחרי כמה שניות, שנראו לי כמו הנצח, הצלחתי להשתחרר מאחיזתו וברחתי החוצה. באגרסיביות שאינני יודעת מאין שאבתי, ובנחישות שהפיחה בי כוח, הצלחתי למנוע ממנו לבצע את זממו. כשרצתי במסדרון, והוא עדיין חשוף מאחוריי, שמעתי אותו צועק "ילדה רעה", "ילדה רעה". הצעקה הזאת מלווה אותי עד היום".


 
אזולאי טענה כי לא התלוננה, שכן באותה תקופה כל אישה שהתלוננה קיבלה הערות מיזוגניות על כך שפיתתה את הגבר או התלבשה באופן מזמין. "זה מה שבנה את השתיקה שלנו, כך הקמנו את חומות ההגנה שאיפשרו לנו לשרוד", כתבה. 

"הרובה לא זוכר, המטרה לא שוכחת" 

העיתונאית לשעבר וחברת הכנסת בהווה, שלי יחימוביץ' (המחנה הציוני), דיברה בכאן רשת ב' וסיפרה כי היא מאמינה למתלוננות: "אני מופתעת מאוד מהברוטליות הפיזית. את דן מרגלית אני מכירה שנים. עד לפני יומיים הוא היה ידיד של".

לדבריה, "הערתי לו בשעתו כי הוא העיר הערה סקסיטית ואני יכולה להגיד שההתנהלות שלו הייתה שובניסטית, של גברים שחושבים שהעולם שייך להם, אבל זה היה בקטנה לעומת מה שמתואר בעדויות הקשות על ניסיון אונס של ממש. לבי עם הנשים החזקות והחכמות האלה, דווקא בגלל זה ההודאה ברגע של חולשה הייתה קשה להן פי כמה". באשר להכחשתו, אמרה יחימוביץ' כי "על זה נאמר הרובה לא זוכר, המטרה לא שוכחת".

כזכור, אמש פורסם בעיתון "הארץ" כי מספר נשים, ביניהן עיתונאיות ב"הארץ", טוענות שמרגלית תקף אותן מינית בשיא הצלחתו לפני מספר שנים. אמש, בתכנית הרדיו של אילה חסון ב-103FM, סיפרה מתלוננת נוספת כי "דן מרגלית הוא עיתונאי בחסד והערצתי אותו שנים רבות ואיש של ערכים אך במקרה הספציפי שלי הוא היה עם פחות ערכים. לפני 30 שנה הוא הקפיץ אותי לביתי אחרי יום עבודה. הייתי אמורה לצאת מהאוטו אך הוא תפס אותי בכוח וניסה לחבק אותי ולנשק אותי. אמרתי לו 'מספיק' אבל זה לא עזר, הוא לא הפסיק. זה היה מאוד מלחיץ ולא נעים".

"זה היה ברור שזה בניגוד לרצוני", סיפרה, "הוא היה גדול ממני ב-20 שנה. אני כבר לא כל כך זוכרת אבל הדלת הייתה נעולה וחשתי לכודה. למרות זאת השתחררתי וברחתי מהאוטו. הייתי המומה ומאז לא דיברנו יותר. באחד הימים כששנינו הוזמנו לבכורה כלשהי בתיאטרון מישהי הציגה לי אותו מבלי לדעת שאנחנו מכירים והוא עשה כאילו הוא כלל לא מכיר אותי. כששאלתי אותו מאוחר יותר למה עשה כאילו הוא לא מכיר אותי הוא רק חייך".