האוטובוס סטה מנתיבו והתנגש ברכב, הנהג: "חשתי כשל בהיגוי"

האם הנהג אחראי לתאונה הקטלנית בה נהרגו הורים ובתם הפעוטה? במשטרה בודקים את גרסתו וכן מתי הבחין בכשל ומדוע לא עצר בצד. בכביש 90 קופחו חייהם של 120 בני אדם

אלון חכמון צילום: ללא קרדיט
הרכב בו נסעה המשפחה שנספתה בתאונה בכביש 90
הרכב בו נסעה המשפחה שנספתה בתאונה בכביש 90 | צילום: רס"ר אסף שבת, מפקד משמרת נגב מזרחי

רס"ר ניסים חיון, שהגיע ראשון לזירת האירוע, סיפר: "כאשר הגענו למקום זיהינו תאונה בין רכב פרטי לאוטובוס, כאשר הרכב הפרטי בשולי הכביש. צוות רפואי אשר נכח במקום, העניק טיפול רפואי לנוסע שהיה מחוץ לרכב ולפעוט. נוסע נוסף, היה לכוד ברכב בצורה קשה והחלנו בפעולות החילוץ בלכוד שלצערנו ללא רוח חיים. במקביל היה שפך של דלק שנאלצנו לטפל בו זמנית למניעת התפתחות האירוע".

בתאונה נהרגו שלושה בני משפחה - זוג הורים ובתם התינוקת בת החצי שנה. 14 מנוסעי האוטובוס נפצעו קל, בהם הנהג, שהועברו במסוק ובאמבולנסים לבית החולים סורוקה בבאר שבע.

על פי נתוני עמותת אור ירוק בכביש 90 אירעו בעשור האחרון כ-1350 תאונות דרכים שבהן נהרגו 120 בני אדם (כולל התאונה שאירעה היום, מעל 4,000 בני אדם נפגעו, 374 מהם קשה.

ארז קיטה מנכ"ל עמותת אור ירוק, שמתריעה במשך שנים רבות על האסונות המרובים בכביש הזה, אמר בתגובה לאירוע כי "מדובר בטרגדיה עצומה ובלתי נתפסת שבה שלושה בני אדם קיפחו את חייהם בשבריר של שניה. כביש 90 הוא אחד הכבישים האדומים והמסוכנים במדינה, והוא מהווה עורק תחבורה ראשי מהצפון ועד לאילת. בקטעי כביש רבים אין הפרדה בין הנתיבים, כזו שהייתה יכולה למנוע תאונות חזיתיות רבות".

"לו היה קיים מעקה הפרדה קשיח בין הנתיבים אולי ניתן היה למנוע את סטית אחד מכלי הרכב לנתיב הנגדי ולמנוע את התוצאה הטראגית והקשה. הכי קל תמיד להאשים רק את הנהגים אבל התשתית חייבת להיות כזו שתפצה על טעויות הנהג ותספוג עוצמת התאונה. בישראל קיימים מאות קילומטרים של כבישים אדומים עם מסלול אחד לכל כיוון ללא הפרדה וכבר מזמן היו צריכים להפוך אותם מכבישים אדומים ומדממים לכבישים בטוחים שסלחניים לטעויות הגורם האנושי".

תגיות:
כביש 90
/
הקטל בדרכים
פיקוד העורף לוגוהתרעות פיקוד העורף