ביום שלישי האחרון הועבר לירן סופר לעיני עוברים ושבים, כשהוא אזוק בידיו. לירן, נשוי ואב לשני ילדים, ללא עבר פלילי, הועבר כך כמעט לכל אורכו של רחוב חיים עוזר שבמרכז פתח תקווה, עד לנקודת המשטרה בכיכר המייסדים. שם, אחרי שעוכב במשך כשעתיים, נרשם לו דו"ח תעבורה בגין רכיבה על מדרכה במרחק של שלושה מטרים.


תיעוד מזעזע: שוטר מטיח רוכב אופנוע ברצפה, שובר את ידו ואוזק אותו

האירוע המביש לא התחיל ולא הסתיים בכך. קודם לכן "תלש" אותו שוטר זקיף מהאופנוע המונע עליו ישב, והטיח אותו על המדרכה. שם, לדבריו, נאזק בידיו תוך שהוא נאנק מכאבים, בנסיבות עליהן מתעוררת מחלוקת בין גרסתו לגרסת המשטרה, אולם סרטון מצלמות האבטחה מספק תמונה שאינה עומדת בקנה אחד עם גרסת השוטרים.



את האירוע סיים סופר במרכז רפואי, שם גובסה ידו לאחר שאובחן כסובל משבר בזרוע. הוא פנה למחלקה לחקירות שוטרים (מח"ש) בפרקליטות שם הגיש תלונה כנגד השוטר שלדבריו, הותיר עליו כתם לכל החיים.



"יש לי עסק לשטיפת מכוניות בתחנת דלק ברחוב הסיבים. אני נשוי ללא כל רקע בעייתי וללא עבר פלילי. בחור שמפרנס את משפחתו ועובד קשה. לקחתי יום אחד בשביל סידורים והגעתי למרכז העיר" מספר סופר. "בשלב מסוים, אחרי שמשכתי כסף בכספומט, רציתי לאכול. עליתי עם האופנוע המונע על המדרכה מרחק של מטרים ספורים, כשלפתע נעמדו מולי שוטרת ושוטר. הוא שאל מדוע אני רוכב על המדרכה והתנצלתי במקום. הסברתי שרציתי להגיע למסעדה ואמרתי שאם זה מפריע אני מוריד את הכלי לכביש".



ידו השבורה של לירן סופר. "כתם לכל החיים"



"הוא ביקש מסמכים ומיד השבתי שהם נמצאים בארגז ולכן אני צריך לדומם מנוע. זה לא הספיק לשוטר, שהחליט לשלוף את המפתח מהסוויטש כאילו אני עבריין מוכר, שלף אותי באלימות מהאופנוע והפיל אותי למדרכה, תוך שאני מתחנן שירפה ושזה כואב לי. השוטרת תפסה לי את הראש עם הקסדה שלא אתנגד והוא אזק אותי לעיני כל. בעל חנות הפרחים ואשתו, וכן אחת הלקוחות, היו עדים לכל מה שקרה, וכך גם מנהל מסעדת הסיני ספיד. לא ידעתי איך נקלעתי לתוך סיטואציה מביכה כל כך. השוטרים לא הסתפקו באיזוק שלי, אלא גם הובילו אותי לעיני כל האזרחים לאורך חיים עוזר, מרחק של מאות מטרים עד לנקודת המשטרה בכיכר המייסדים. זה היה משפיל".



לטענתו, השוטרים עיכבו אותו שם כשעתיים, לא אפשרו לו לשתות ומנעו ממנו להשתמש בטלפון כשביקש לחייג לאשתו שתגיע למקום. "בחלוף כשעתיים הם שלחו אותי חופשי, לא לפני שהפכו את הגוף שלי בחיפושים וציידו אותי בקנס בגין נסיעה על מדרכה ולו רק כדי להצדיק את החרפה בה הם התנהגו. במקום להתעסק בפשיעה הגואה, השוטרים האלה פגעו בנפש שלי וגרמו לי שבר ביד, כך שאני לא יכול לפתוח את העסק שלי. זה יכול להיות נזק בלתי הפיך כי אני לא מסוגל להעסיק עובדים במקומי, זו פגיעה בפרנסה שלי. אני לא מבין למה עשו את זה. אם טעיתי ברכיבה על המדרכה מהכביש למסעדה, תקנסו אותי בכבוד, אבל אני בן אדם ולא איזה מפגע. הגשתי תלונה במח"ש ואני מקווה ששם ימצו את הדין עם אותם שוטרים שמביישים את המדים".



ידו המגובסת של לירן סופר. "לא יכול לפתוח את העסק, זו פגיעה בפרנסה שלי". צילום מסך



ממשטרת ישראל נמסר: "במהלך סיור רגלי, הבחינו שוטרים ברוכב קטנוע כשהוא נוסע על המדרכה באופן המסכן את הולכי הרגל ובניגוד לחוק. הנהג התבקש להציג רישיון כחוק, אולם סרב והחל לסובב את כידון הקטנוע בניסיון לעזוב את המקום. בכדי למנוע את בריחתו ואפשרות לדריסת השוטרים ו/או הולכי הרגל, כיבה השוטר את מנוע הקטנוע, והודיע לנהג על מעצרו, כשמנגד הנהג מנסה להתנגד. בהמשך נרשם לו דו"ח תנועה בגין נסיעתו הפרועה על המדרכה והוא שוחרר לדרכו. משטרת ישראל תמשיך לאכוף את החוק נגד עברייני תנועה המסכנים את שלומם של יתר משתמשי הדרך."