ברקע ההסלמה בדרום ביומיים האחרונים לאחר שיגור שתי רקטות מרצועת עזה לעבר באר שבע וגוש דן, בנתב"ג שינו היום (חמישי) את נתיבי המסלולים למטוסים הנוחתים והממריאים בדה התעופה. מרשות שדות התעופה נמסר כי "בעקבות המצב הביטחוני התבנית התפעולית בנתב"ג היא בנחיתות מצפון על מסלול 21  ועל מסלול 26. המראות 26 (מזרחה). בנוסף הדגישו ברשות כי התבנית הנוכחית לא פוגעת בלוח הטיסות. 

סרטון של הזרוע הצבאית של חמאס
הערכות בצה"ל מעלות כי המשגר ממנו בוצע ירי הרקטות לבאר שבע ולגוש דן שייך לחמאס וכי מדובר במשגרים חמושים שמוכנים לירות לעבר ישראל ברגע נתון, בלחיצת כפתור כחלק מהכוננות של הארגון לעימות עם ישראל, אך ההערכה היא שהירי לא בוצע בהנחיית בכירי הארגון. לעומת זאת, אין מסקנה לגבי האם הירי בוצע כיוזמה מקומית או השתלטות של גורם אחר על המשגרים. לגבי התזה שברקים הם שהפעילו את הירי ולא יד אדם, ההגדרה המדויקת שבמערכת הביטחון לא שוללים את האפשרות, אך אין הוכחה לכך חוץ מהעובדה שבזמן השיגור היו ברקים באזור. 

בכל מקרה, בצה"ל לא ניפקו הפעם את הנחת המבצע של ירי "סוררים", שבדרך כלל ניתנת כהסבר למדיניות ישראל בהפעלת כוח צבאי לעומת הטלת אחריות על חמאס למצב הכללי ברצועה. בתוך כך, גדודי עז א-דין אל-קסאם, הזרוע הצבאית של ארגון חמאס, הפיצו היום סרטון איום ובו רקטות מהמערך ההתקפי של הארגון. "אנו ממליצים לקרוא אותנו נכון, טעות לא תטיב עמכם", איימו בסופו.

מוקדם יותר התייחס שר השיכון והבינוי, יואב גלנט, לישיבת הקבינט שנערכה אמש והלילה, זאת למרות האיסור על השרים לדבר על הנושא. גלנט, שדיבר בכנס ארגון הקבלנים והבונים באילת, אמר: "אני לא מתייחס לדיוני קבינט. אני יכול לומר דבר אחד בצורה מאוד מפורשת: כללי המשחק עומדים להשתנות. אנחנו לא נקבל יותר את טרור האש ואת טרור הגדרות".
 
דבריו של גלנט תואמים את הדיווח של חברת "החדשות", לפיו השרים קיבלו החלטה לנקוט ביד קשה מול חמאס ולפעול לשינוי כללי המשחק מול אירועי האלימות על הגדר ובלוני התעברה. על פי הדיווח, יישום ההחלטה יחל כבר ממחר, בהתמודדות עם ההפגנות על גדר הרצועה. במקביל ישראל תמשיך לחתור להסדרה בתוך כלי המשחק החדשים.