כמעט שלושה שבועות עברו מאז נכנס העיתונאי הסעודי הגולה, ג'מאל חשוקג'י, לקונסוליה הסעודית באיסטנבול, ועד שהממלכה הערבית הגדולה הודתה כי הוא מצא את מותו בה. בית המלוכה הודה הלילה (שבת) כי חשוקג'י אכן נהרג במבנה הקונסוליה, אך טענה כי הוא מת במהלך קטטה, וכי לא הייתה הוראה להורגו או לחטוף אותו מטורקיה. סעודיה אף הודיעה כי שני בכירים בממלכה פוטרו בעקבות הפרשה, אחד מהם הוא יועץ לבית המלוכה והשני הוא סגן מפקד כוחות הביטחון במדינה.



נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ הגיב להודעה הסעודית ואמר כי "מדובר בצעד ראשון, בצעד גדול". הנשיא הוסיף כי "הרבה אנשים היו מעורבים במקרה, ואני חושב שזה צעד ראשון נהדר. סעודיה היתה בעלת ברית חשובה, מה שקרה היה בלתי נסבל". למרות דברי השבח מצד הנשיא האמריקאי, הגרסה הסעודית לא תואמת את השתלשלות האירועים כפי שהרשויות הטורקיות מציגות אותה, ולא הציגה ראיות לגרסתה, כך שייתכן ולא מדובר בסוף פסוק, אם אכן בידי טורקיה הקלטות משעונו החכם של חשוקג'י, כפי שהיא טוענת, והוכחות שייסתרו את הגרסה הסעודית.


בתוך כך, עומר צ'ליק, דובר מפלגתו של נשיא טורקיה רג'פ טאיפ ארדואן, התייחס היום לתוצאות התחקיר הסעודי, ואמר כי מפלגתו תגיע לחקר האמת במקרה. "טורקיה לא רוצה ששום דבר יטוייח בנוגע לרצח חשוקג', אך לא נטיל אשם מראש", אמר צ'ליק. במקביל לכך, הבהיר בכיר באנקרה כי הוא צופה שצוות החקירה הטורקי יגלה מה עלה בגורל גופתו של חשוקג'י בימים הקרובים, תוך שהוא מציין כי אין צורך בעזרה מהממלכה הסעודית.

הפגנות למען העיתונאי הסעודי. צילום: AFP


דיווח: איראן תגברה את משלוחי הנשק המתקדם לחיזבאללה בלבנון
גורמי מודיעין מערביים מאמינים שאיראן תגברה את משלוחי הנשק שלה לחיזבאללה בלבנון, כך דווח ברשת fox news. הגורמים זיהו מספר טיסות חשודות מהימים האחרונים, שעל פי החשד כללו רכיבים של כלי נשק מתקדמים המיועדים לייצור במפעלים איראנים הנמצאים בלבנון. על פי הדיווח, בין הרכיבים גם מערכות GPS, שאמורות לשפר את רמת הדיוק של הטילים. מקור מודיעיני מסר כי מטוס שכזה נחת בלבנון לפני שלושה ימים.



אחת הטיסות המדוברות שייכת לחברת "קשאם אייר פארס" האיראנית. היא המריאה מנמל התעופה הבינלאומי של טהרן ביום שלישי בשעה 9:33 בבוקר, והיעד שלה לא ידוע, כך עולה מהנתונים שהגיעו לידי הרשת האמריקאית. המטוס, מסוג בואינג 747, אותר באמצעות אפליקציית איתור טיסות כשהוא נמצא בביירות שבלבנון, בסביבות השעה שתיים בלילה. 

משמרות המהפכה. צילום: רויטרס


סיכול ברגע האחרון: פלסטיני חדר להר אדר במטרה לבצע פיגוע, ונעצר
פלסטיני בן 20 מהכפר קטנה ביהודה ושומרון נעצר הבוקר ביישוב הר אדר הסמוך לירושלים, ועל פי חקירה ראשונית עולה כי הוא תכנן לבצע פיגוע ביישוב. בסריקות שנערכו בשטח נמצאה סכין, והפלסטיני הועבר לחקירת גורמי ביטחון.



אם אכן היה מצליח המחבל לבצע את זממו, לא היה זה הפיגוע הראשון בהר אדר. כזכור, לפני כשנה, ב-26 לספטמבר 2017, פתח פלסטיני תושב בית סוריכ באש לעבר עמדת השמירה בפתח היישוב, ורצח לוחם מג"ב ושני מאבטחים, ובנוסף רבש"צ היישוב נפצע באורח קשה מהירי, המחבל נורה למוות על ידי שני לוחמי מג"ב שהיו במקום.



הסכין שנמצאה בהר אדר. צילום: דוברות המשטרה


לפחות 50 אנשים נהרגו בהודו לאחר שהשתתפו בטקס דתי שכלל זיקוקים, ונדרסו על ידי רכבת חולפת
הרשויות בהודו דיווחו אמש כי עשרות בני אדם נהרגו הערב מפגיעת רכבת באזור העיר אמריטסר שבמדינת פנג'אב שבצפון-מערב הודו. לפי מחוקק בכיר בפרלמנט ההודי - לפחות 50 בני אדם נהרגו בתקרית. עד ראייה סיפר לסוכנות הידיעות ANI כי "הרכבת דרסה בני אדם שעמדו על המסילה, וצפו בזיקוקים במהלך פסטיבל דתי שנערך באזור". על פי הדיווחים השונים, הרכבת לא עצרה לאחר התאונה הקשה.



נציג המשטרה מסר לסוכנות הידיעות כי "למעלה מ-50 בני אדם נפגעו בתקרית. אנחנו מפנים עדיין פצועים לבתי החולים". לדברי אחד מעדי הראייה לאירוע, המושל והוועדה שאירגנה את האירוע היו צריכים להתקין אזעקה שתתריע כשהרכבת מתקרבת, וכן לוודא שהיא תאט או תעצור עם הגיעה למקום".



תאונת רכבת קטלנית בהודו. צילום: מסך מתוך טוויטר



סוכנויות המודיעין בארה"ב: "חוששים מכך שרוסיה, איראן וסין מנסות לחבל בבחירות האמצע"
סוכנויות המודיעין האמריקאיות הביעו חשש, בהצהרה משותפת, מכך שרוסיה, איראן וסין מנסות לחבל בבחירות אמצע הקדנציה, שיתקיימו בחודש הבא וכן על מערכת הבחירות לנשיאות ארצות הברית בשנת 2020. עוד נמסר אמש כי עד כה אין ראיות לכך שגורמים כלשהם ניסו להתערב בבחירות האמצע בצורה כלשהי.



גופי המודיעין, לצד הבולשת הפדרלית והמחלקה לביטחון פנים, הביעו חשש מ"פעולות שמטרתן להשפיע על עמדות המצביעים וקבלת ההחלטות שלהם". הם אמרו עוד כי "הדברים הללו מתרחשים באמצעות הרשתות החברתיות וגם באמצעות תוכן שיווקי והפצה של דיסאינפורמציה בפרסום תעמולה שקריים".




ולדימיר פוטין, דונלד טראמפ. צילום: רויטרס


התכתשות בין יאיר נתניהו לאופירה אסייג
בנו של ראש הממשלה תקף במהלך סוף השבוע את שדרית הטלוויזיה, ואף איים לתבוע אותה. ההתנצחות בין השניים התחילה אתמול אחרי שאסייג אירחה בתוכניתה את אורנה פרץ, שהתפרצה לעבר ראש הממשלה בנימין נתניהו במהלך נאום. אתמול כתב בנו של ראש הממשלה על אשת הטלוויזיה כי "אופירה אסייג היא בהמה גסה שהגיעה לאן שהגיעה בזכות רומן עם גבר נשוי. הסיבה היחידה ש״קשת״ משדרים את התת רמה הזאת היא בגלל ההסתה שלה נגד אבא שלי ומשפחתנו ונגד ציבור הימין. ההתחנפות שלה לשמאל בשביל להיות מקובלת בברנז׳ה מבחילה".



אסייג הגיבה בחשבון האינסטגרם שלה: "מדהים אותי הפער הגדול בין האינטליגנציה הגבוהה, החדות, הרהיטות והקריירה המוקדמת של בנימין נתניהו לבין הבטלה והשעמום של יאיר נתניהו: כשבגיל 27 אבא שלו כבר היה אחרי פיקוד על צוות בסיירת מטכ”ל במבצעים נועזים, יאיר נתניהו חי על חשבון הציבור, משועמם, נמצא בבטלה ומתבטא בסוג של טירוף. אין ספק שאת הגנים שלו הוא קיבל מהאמא".