נהג הטרקטורון שפגע ביגאל סעדון בן ה-50 ואב לחמישה, בעת שזה רכב על אופניו החשמליים ביום שישי האחרון סמוך למושב ברכיה במועצה האזורית חוף אשקלון בו הוא מתגורר, הסגיר את עצמו במהלך הלילה (ראשון) למשטרה בליווי עורכי דינו, לאחר יום וחצי בהם נערכו חיפושים אחריו בחשד למעורבות בתאונת הפגע וברח. החשוד הוא בן 24 תושב הדרום והוא הועבר לחקירת בוחני התנועה. במהלך היום הוא יובא להארכת מעצר בבית המשפט.

חובש רפואת חירום במד"א גל צלח סיפר על הרגעים הראשונים לאחר התאונה כאשר הגיע לזירה. "כשהגענו למקום ראינו גבר כבן 50 שוכב בשטח בסמוך לאופניים חשמליים מרוסקות כשהוא מחוסר הכרה עם חבלות בפלג גופו העליון ללא דופק וללא נשימה", סיפר, "ביצענו בו פעולות החייאה מתקדמות שכללו תרופות, הנשמות ועיסויים אבל לצערנו הפציעות שלו היו קשות מאוד ובסופן נאלצנו לקבוע את מותו. אנשים שהיו במקום סיפרו לנו שהוא נפגע מטרקטורון".
ביום שישי, זמן קצר לפני התאונה, הובאו לקבורה כפיר, שירה וגאיה אביטן,  שנהרגו בתאונה הקטלנית שהתרחשה ביום חמישי בכביש 90 הם נטמנו בבית העלמין בקצרין, בה התגוררו. כפיר שירת כנגד משמעת וזכה לטקס קבורה צבאי. "איך הלכתם כולכם ביחד?", ספדו להם מכריהם הכאובים. התאונה התרחשה בקטע הכביש שבין צומת הערבה לכיוון צפון מזרח סמוך למפעלי ים המלח. 14 מנוסעי האוטובוס, בהם הנהג, נפצעו קל ופונו במסוק מד"א ובאמבולנסים של מד"א לבית החולים סורוקה בבאר שבע. 

נהג האוטובוס שהתנגש ברכב בו נסעו ההרוגים טען כי חש בכשל בהיגוי לפני התאונה ושמע פיצוץ מכיוון הצמיג השמאלי הקדמי של הרכב. שכנה שהכירה את בני הזוג סיפרה: "אנחנו בהלם, זה לא נתפס איך משפחה נמחקה. איזה טרגדיה נוראה, אנחנו לא מעכלים. הם היו משפחה טובה נחמדה ושקטה. זה לא נתפס".