בית המשפט הורה היום (ראשון) לשחרר ממעצר בית את הכדורגלן יצחק אספה, החשוד בדריסתו למוות של ארי נשר ז"ל בתאונה הקטלנית שאירעה לפני כשלושה שבועות בתל אביב. על פי ההערכות, הוא צפוי להיות מואשם בהפקרה. המשטרה הגישה ערר על ההחלטה לבית המשפט המחוזי. בתוך כך, הפרקליטות אמורה לפרסם היום את החלטתה להגיש כתב אישום נגד הנער שהרכיב את נשר ז"ל. 
כתב האישום הצפוי מייחס לנער גרימת מוות ברשלנות. בפרקליטות הנחו את המשטרה לחקור את הקטין שנפצע בתאונה, משום שלטענתם, הנער הרכיב את המנוח על אופניו ללא קסדה ובניגוד לכל כללי הבטיחות.
כזכור, במהלך הרכיבה סטו האופניים ממסלולם אל מסלול הנסיעה של נהג הרכב הפוגע יצחק אספה, כדורגלן מ.ס אשדוד. אמו של הקטין המומה מכתב האישום המתגבש וסבורה שמדובר בהחלטה שערורייתית. לטענתה, הפרקליט המלווה בתיק, עו"ד גיא אורן, שמצדד בהפחתת עונשו של הנהג הדורס, הוא הפרקליט שסגר את תיקיה של רות דוד בפרשת רונאל פישר. לדבריה, הפרקליט חייב להיצמד לעובדות התאונה ותוצאותיה ולהגיש כתב אישום נגד הנהג אספה, שהיה תחת השפעת אלכוהול וברח ממקום התאונה.

"לפרקליטות אסור להתערב בחקירות המשטרה. הלחץ הכבד שהפרקליטות מפעילה על המשטרה להפחית מעונשו של הנהג הדורס נגוע במניעים זרים. רק אחרי עשרה ימים מיום התאונה, כשהתחלף הפרקליט של הנהג הדורס, לפתע פתאום הוחלט לחקור את הנער שנדרס. איפה נשמע שאדם שנדרס צריך להתגונן באשמת דריסתו?!".
מנגד טוענים גורמים המעורים בפרטי הפרשה: "מיד עם קבלת ההחלטה לחקור את בנה, עשתה משפחת הנער כל שביכולתה כדי למנוע את החקירה ולאיים בתביעות ובתלונות. מדובר בחקירה המנוהלת ביסודיות, על סמך הממצאים בזירה - תיעוד מצולם וראיות נוספות. הממצאים קושרים את הנער לאירוע".

מהפרקליטות נמסר בתגובה לטענות כי "במענה לפניות, ובהמשך לפרסומים שונים בהם נשמעו טענות שונות ביחס לפרקליט גיא גורן, הרינו להבהיר כי מדובר בטענות מופרכות ומשוללות יסוד, אשר אין להן אחיזה במציאות ומוטב היה לולא היו נשמעות. כמו כן, בניגוד לפרסומים שונים, טרם התקבלה כל החלטה בתיק בשלב זה".