יואשם בהפקרה ובנהיגה בשכרות: כתב האישום שיוגש מחר נגד כדורגלן מ.ס אשדוד, יצחק אספה, לא יכלול סעיפים של הריגה או גרימת מוות ברשלנות, זאת כחודש לאחר תאונת ה"פגע וברח" שבה היה מעורב בתל אביב. כעת מסתמן כי אספה יואשם בעבירות של הפקרה ונהיגה תחת השפעת אלכוהול. 
בפרקליטות, שליוותה את החקירה, הנחו את המשטרה לחקור את חברו של נשר, שהרכיב אותו על אופניו בניגוד לחוק, ללא קסדה ואמצעי מיגון, בחשד לגרימת מותו. זאת לאחר שעלה מסרטון שתיעד את התאונה כי ככל הנראה רוכב האופניים סטה מנתיבו.

כמו כן, אמש קיבל בית המשפט את הערר שהגישה המשטרה, והורה על מעצר בית של שחקן הכדורגל של מועדון ספורט אשדוד. יממה לפני כן הוא שוחרר על ידי בית משפט השלום ממעצר הבית, כשהותיר על כנם את תנאי שחרורו האחרים, לרבות פיקוח צמוד במשך 24 שעות וזאת אחרי שקבע כי מסוכנתו של אספה אינה נמדדת בשהותו במעצר בית.

כזכור, זמן מה לאחר התאונה אספה שתק בחקירות המשטרה ולא שיתף פעולה עם החוקרים, דבר שהקשה על התקדמות החקירה וכן האריכה את מעצרו של אספה. עם זאת, לאחר זמן מה ובעצתו של עורך דינו, החל אספה לשתף פעולה ולמסור את גרסתו לאירועים. 

זירת התאונה. צילום: מרים אלסטר, פלאש 90


אמו של חברו של נשר, התקוממה נגד ההחלטה לחקור את בנה וטענה כי מדובר בהחלטה שערורייתית. לדבריה, הפרקליט חייב להיצמד לעובדות התאונה ותוצאותיה, ולהגיש כתב אישום נגד הנהג אספה, "שנהג שיכור, דרס שני נערים וברח"'.

"על פי המנהל התקין לפרקליטות אסור להתערב בחקירות המשטרה. העובדה שהפרקליטות מפעילה לחץ כבד על המשטרה להפחית מעונשו של הנהג הדורס הינה חמורה. מדובר בלחץ לא הוגן הנגוע במניעים זרים למצוא אדם אחר כאשם. רק אחרי עשרה ימים מיום התאונה כשהתחלף הפרקליט של הנהג הדורס לפתע פתאום, הוחלט לחקור את הנער שנדרס. אדם נדרס וצריך להתגונן באשמת דריסתו. איפה אנחנו חיים?!", הוסיפה אמו של הנער.