עידית גיאר (34) וענת כהן (30) מבאר שבע הן שתי אחיות שמאובחנות באותה המחלה - סיסטיק פיברוזיס (CF). מדובר במחלה פרוגרסיבית קשה ומקצרת חיים, כאשר גיל הממוצע של החולים עומד על 40. כדי לשמור על בריאותן הן מנועות מלהימצא זו בקרבתה של זו, מפני שנוכחות משותפת כזו של חולי CF עלולה להחמיר את המחלה, שמאופיינת בהצטברות חיידקים בריאות, שבנקל יכולים לעבור לחולה אחר. זאת, כמובן, מעבר לקשיים הפיזיים והנפשיים העצומים שכרוכים בהתמודדות היומיומית עם המחלה.

החדשות הטובות יותר הן טיפול חדש שמוגש בימים אלה לראשונה לוועדת הסל: התרופה Symdeco, שמטפלת לראשונה במנגנון המולקולרי של החולה, ושצפויה להאריך את תוחלת החיים ב־8.3 שנים. לעומת אחותה, ענת חווה את עיקר המחלה בבטן ובלבלב, בנוסף לריאות, וכמוה, גם ענת הקימה משפחה למרות המחלה, וכיום היא אם לזוג תאומות.

ענת מספרת על "התמודדות יומיומית, אינהלציות, כדורים כל הזמן. זה קשה גם נפשית, במיוחד כשיש ילדים. מהילדות היו לי דלקות בלבלב והחזקתי מעמד בגלל טיפולים מייצבים. ככל שאני מתבגרת, אני יודעת שתפקוד הריאות הופך חלש וחלש יותר. אני רק מקווה שהטיפול החדש ייכנס לסל ויביא לשיפור משמעותי".