העצרת השנתית לזכרו של ראש הממשלה יצחק רבין מעוררת מחלוקות רבות. האחרונה שבהן עוסקת ברשימת הדוברים. חבר הכנסת יאיר לפיד התנה את השתתפותו בעצרת לזכרו של ראש הממשלה יצחק רבין בכך שישתתף גם שר בכיר מהימין, כך דווח הערב (רביעי) ב"החדשות". לפיד מסר כי "רבין היה ראש הממשלה של ישראל כולה - מרכז, ימין ושמאל וכך יש לכבד את זכרו".

עוד דווח ב"החדשות" כי יושבת ראש האופוזיציה ציפי לבני נפגשה היום עם מנכלית "דרכנו" פולי ברונשטיין, וביקשה ממנה לצרף את מרצ לרשימת הנואמים. מדרכנו נמסר בתגובה כי "הרשימה עוד לא סגורה ויהיה בה יצוג לימין ולשמאל".
מוקדם יותר היום, יושבת ראש מרצ חברת הכנסת תמר זנדברג מחתה על כך בשיחה עם ענת דוידוב וינון מגל ב-103FM. "אני כועסת ומודאגת", הסבירה, "האופן שבו העצרת מתגבשת צריך להוות קו אדום לכל מי שרואה את עצמו חלק ממחנה השלום". 

זנדברג אמרה כי "הנושאים שאנחנו עוסקים בהם הימים האחרונים, במיוחד אחרי הנאומים של נכדיו  של רבין". לדבריה, נוצר מצב אבסורדי בו הנאומים בטקסים הממלכתיים נהיו יותר נוקבים ומסתכלים למציאות בעיניים מאלו שיהיו בעצרת בכיכר. "מרצ הייתה חברה בממשלת רבין", ציינה, "שלומית אלוני ישבה עם רבין בממשלה ושרים ממרצ כמו רן כהן עמדו מאחורי רבין ופרס בשורה השנייה כשהם שרו את 'שיר לשלום', בתקווה גדולה אז בעצרת של שנת 95'". 

יושבת ראש מרצ אמרה כי "אם המפלגה לא תיוצג בכיכר, כמי שממשיכה את דרכו ומתנגדת להסתה, זה יהיה ניצחון להסתה המשתוללת היום". היא הוסיפה: "שמעתי את העצרות הממלכתיות, בהן נעה רוטמן ויונתן בן ארצי אמרו דברים נוקבים ומדויקים וגם את נציגת האופוזיציה שאמרה דברים מאוד נוקבים וחשובים. אמשיך לדבר ולזעוק את הזעקה המשותפת להרבה גורמים שהיו סביב רבין".
ינון תהה: "אולי אתם אלו שמסיתים? אולי נעה רוטמן היא זו שמסיתה נגד הימין? כל שנה העצרת תהיה שהימין אשם ושהם רצחו את רבין?". ענת הבהירה: "כשיש רצח פוליטי ופוחדים לומר זאת ולהתמודד עם זה - זו בעיה".
ח"כ זנדברג הוסיפה: "אם ממשיכי המחנה הפוליטי שהסית רוצים להשתלט גם על הדבר הזה אז חבל מאוד שיש גורמים במחנה שלי, מחנה השלום והשמאל שנותנים לזה יד ומשתפים פעולה". היא הסבירה כי "דבריך הם בדיוק הסיבה מדוע צריך את מרצ. צחי הנגבי עמד על המרפסת יחד עם נתניהו ולא התנער מהדברים נאמרו, לא בזמן אמת או היום. זו אולי פעם הראשונה של שבה הוא מגיע לעצרת, אך אני מגיעה לעצרות כבר 23 שנה, ונכחתי גם בזו שרבין נרצח בה".
היא סיכמה: "צחי הנגבי עומד לקבל בה במה כדי להשמיע את מסריו בעוד שמי שלא תשמיע את מסריה, שהיא חלק מחנה השלום ומובילה את הדרך הזו גם בשנת 2018 לא תהיה שם".