סוף שבוע נוסף של התקפות על יישובי הדרום ושינה בממ"דים ובמקלטים הסתיים, לאחר שלמעלה מ-30 רקטות שוגרו משטח רצועת עזה לשטח ישראל. סוללת כיפת ברזל הצליחה ליירט 10שיגורים, שתי רקטות נפלו בשטחי הרצועה, ו-18 רקטות נפלו בשטחים פתוחים.



לאור הפרסומים לפיהם חמאס הציג אולטימטום בפני ישראל ודרש 15 מיליון דולרים עד ליום חמישי, כי אם לא, על פי אותו פרסום, הוא יוביל להסלמה נוספת -  החליט שי גולדשטיין להתייחס לנושא בתוכניתו "מועדון ארוחת הבוקר" ב-103FM, אותה הוא מגיש עם לאה לב.




"חברים, מדובר בפרוטקשן", זעם גולדשטיין. "אני חותם לך, נתניהו יעביר להם את הכסף, הוא מת מפחד מחמאס. זה כבר לא ארגון טרור, זה טרור מאפיה, וכל עוד יש לנו ממשלת שמאל קיצונית, שמרצ לעומתה זה ימין, הם ימשיכו לתת להם".

גולדשטיין הוסיף כי המקרה של חמאס וישראל מזכיר לו את תסמונת הילד הפחדן והבריון של הכיתה בבית הספר. "חמאס הוא הבריון שנותן לישראל כאפה קטנה, וישראל מצפה שאם היא תעלים עין הבריון יחלוף על פניה. בפעם הבאה הכאפה תהיה יותר חזקה, ו'ישראל נתניהו', שזה אנחנו - העם הפחדן - עדיין מוותר לו. למחרת כבר נוחת האגרוף, ואז מגיע כמובן הרגע שהבריון הזה כבר הבין שמדובר באחד העמים הפחדנים ביקום, אז לא רק שהוא יפוצץ לנו בתים, הוא גם ידרוש מאיתנו פרוטקשן, ואנחנו נשלם".

גולדשטיין החליט להציע גישה אחרת, בלית ברירה. "הציפייה שלנו היא שהממשלה כבר תגיב, אבל אני אומר בשיא הרצינות שאנחנו צריכים להיכנע בפני חמאס. אם אנחנו פחדנים - בואו ניכנע. אין מה לעשות, אנחנו כנועים בפני חמאס גם ככה".


כיפת ברזל מיירטת רקטה. צילום: רויטרס
כיפת ברזל מיירטת רקטה. צילום: רויטרס


לדברי גולדשטיין, אם בישראל "יבקשו יפה" מחמאס, אנשי הארגון "יתנו לנו בסוף להמשיך לחיות פה". הוא הוסיף: "אם עם ישראל ייכנע בפני חמאס, אז הם יפסיקו לשרוף לנו ולהפציץ אותנו - ואולי נוכל לחיות בשקט. אין ברירה, אי אפשר להמשיך לחטוף את הכאפות והאגרופים שלהם ולשבת כמו פחדנים".

גולדשטיין הוסיף וציין כי הוא מתגעגע לתקיפות וללוחמה בטרור של ממשלות השמאל. "כשהייתה פה ממשלת שמאל חזקה, ואש"ף היה ארגון הטרור, רבין לא אפשר להם להיכנס לפה. כף רגלו של יאסר ערפאת לא דרכה בארץ ישראל או בשטחים, לא כמו היום שנותנים להם להסתובב שם כמו מלכי המדינה. לא כמו היום כשעל בתים במדינת ישראל, במרכז ערים גדולות, נופלים טילים ומפוצצים אותם. זה קורה רק בממשלת ימין. בתים מתפוצצים באמצע עיר על יושביהם וילדיהם - ואנחנו לא עושים כלום, רק ממשלת הימין הפחדנית הזו מאפשרת את זה".