אסון כבד בכביש 90: זוג הורים וששת ילדיהם תושבי פסגות נספו היום (שלישי) בצהרים בתאונת דרכים קשה ליד יד המלח. יריב בן ה-45, שושי בת ה-47 וילדיהם עקב ישראל בן 12, עטרת בת 11, איילה בת 9, מוריה בת 7, ידיד בן 5 ואביגיל בת 3 היו בדרך לטיול משפחתי ונהרגו כולם בזירת התאונה. 


שמונה הרוגים, בהם שישה ילדים, בתאונה מחרידה בכביש 90. צילום: דוברות המשטרה

ההרוגים נלכדו ברכב בוער וכוחות הכיבוי פעלו על מנת לחלץ את הגופות. ברכב השני נסעו שלושה בני אדם. אישה כבת 52 נפצעה בינוני בגפיים, ובתה, בת 12, נפצעה בינוני בראשה. הן פונו לבית החולים סורוקה במסוק והועברו לחדר הטראומה. הבעל והאב, כבן 50, נפצע קל ופונה לבית החולים באמבולנס. 



זירת התאונה בים המלח

לאחר התאונה המזעזעת, אמר האב שנהג ברכב השני ונפצע באורח קל, לכוחות ההצלה והשיטור שהגיעו למקום: "הרגתי אותם, אני לא נוהג יותר בחיים שלי". החובשת הבכירה במד"א שרה ישראלי סיפרה כי הנהג היה "מבולבל וסהרורי" לאחר התאונה, והביע דאגה למשפחתו. הוא הועבר לחקירה לאחר שטופל בבית החולים.



מחקירת זירת האירוע עולה כי כל הקורבנות שנסעו ברכב היו חגורים. זו תאונה נוספת בכביש 90 המדמם, בו נהרגו 128 בני אדם ו-4,000 נפצעו במהלך עשר השנים האחרונות. הנהג עוכב לחקירה. הוא יובא מחר לדיון בהארכת מעצרו בבית משפט השלום באשקלון. 



פרמדיק מד"א עמירם מועלם סיפר: "מדובר בתאונה מזעזעת, כשהגענו למקום הבחנו בשני כלי רכב על הכביש. אחד מהם עלה באש כשהוא מלא בנוסעים והמראות היו קשים. כוחות הכיבוי עסקו בכיבוי הרכב והחלו בחילוץ האנשים שנלכדו. ברכב השני נפגעו שלושה נוסעים, אישה כבת 52 ונערה כבת 12 שנפגעו באורח בינוני, לאחר טיפול ראשוני במקום העלינו אותן למסוק מד"א שנחת בסמוך ופינה אותן לבי"ח סורוקה כשהן סובלות מחבלות בראש ובגפיים, נהג הרכב גבר בשנות ה-50 שנחבל באורח קל טופל ופונה באמבולנס שלנו לבי"ח סורוקה. כוחות הכיבוי חילצו מהרכב את הנוסעים בהם מבוגרים וילדים כשהם ללא סימנים ולא נותר לנו אלא לקבוע את מותם".



קצין אגף התנועה של מחוז דרום, סנ"צ שמעון בוטבול, אמר כי "מלאכת חקירתם של בוחני תאונות הדרכים במרחב נגב נמשכת בזירת התאונה הקטלנית שארעה בצהריים בכביש 90 סמוך למלונות ים המלח. בשלב זה טרם ברורה סיבת התאונה במהלכה התנגשו שני כלי הרכב ואחד מאלו החל עולה באש על יושביו. בנוסף, פונו לבית החולים שלושה מיושבים הרכב הנוסף וחוקרי המשטרה יגבו את עדותם במהלך השעות הקרובות (בכפוף למצבם הרפואי)". 
 
יריב עבד בחברת מחשבים, שושי היתה מורה לחינוך מיוחד בעמותת קרן אור בירושלים. הילדים למדו בבית הספר היסודי ובגנים בפסגות והבן הבכור למד בישיבה התיכונית מטה בנימין בבית אל. משפחת עטר הגיעה לישוב פסגות לפני כ-13 שנים, קצת לאחר חתונתם. 
 
מהיישוב פסגות בו התגוררה המשפחה נמסר כי "בשעה קשה זו היישוב פסגות פועל ללכד את הקהילה והמשפחה המורחבת. עם היוודע דבר האסון, צוות החרום של היישוב התכנס בין היתר כדי לתת מענה נרחב לצרכים הקהילתיים השונים. קהילת פסגות חזקה ומלוכדת ובולטת בחוסן החברתי שלה. אנו פועלים יחד עם גורמי הרווחה והנהגת היישוב כדי לעטוף את המשפחה המורחבת ואת החברים הקרובים". הערב נערכו כינוסים קהילתיים ביישוב יחד עם הצוותים המקצועיים, רב היישוב ואנשי הרווחה והשירותים החברתיים במועצת בנימין".
 

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, הגיב מוקדם יותר לאירוע בטוויטר: "הלב נקרע לאור האסון הכבד שגדע את חייה של משפחה שלמה. רעייתי שרה ואני אבלים יחד עם כל אזרחי ישראל על החיים שנגדעו באיבם ושולחים תנחומים מעומק ליבנו למשפחה ולתושבי פסגות. היום, כשרבים מאזרחי ישראל מנצלים את יום השבתון לטיולים בארצנו, אני מבקש מכם לעשות הכל כדי לחזור הביתה בשלום".




שר החינוך נפתלי בנט התייחס גם הוא לאירועים וכתב בחשבון הטוויטר שלו: "אמא ואבא, שישה ילדים, אינם. חיים שלמים שהיו ואינם. חלומות, אהבות, חתונות, ילדים, נכדים, שמחות ורגעי עצב - הכל כבר לא יהיה. בגלל תאונת דרכים. ראוי שכולנו נשתדל עוד יותר לנהוג בבטיחות, לחגור חגורות, להתרכז, להתרחק מהטלפון. חיים ומוות בידינו. תהי נפשם צרורה בצרור החיים".



"מראה שמזכיר את הפיגועים בירושלים"


מנכ"ל מד"א אלי בין, אמר בכאן ב' כי "מדובר בתאונה בין ג'יפ לטנדר, ועל פי הדיווחים שמקבלים, 5 מהנוסעים של הרכב נלכדו ברכב שעלה באש. שלושה ילדים ושני מבוגרים. ברכב השני היו אישה בת 40 ונערה בת 15 מצב בינוני ועוד גבר שפונה במצב קל. הם פונו לסורוקה בבאר שבע במסוק של מד"א. "הגבר במצב קל, הוא עם חבלות ראש וגפיים. הרכב, מיד עם התרחש התאונה, עלה באש. מקווים שאפשר יהיה להציל מישהו מהרכב. כוחות הכיבוי סיימו את עבודתם".



שלמה לנדאו, מפקד יחידת זק"א בים המלח, אמר בריאיון ב"כאן ב'": "אני באזור האסון, הגענו לשטח, והמקום מחריד. היתה תאונה מחרידה גם לפני שבועיים, וזאת יותר מחרידה. שישה ילדים ושני הורים. קשה לספור את הגופות מאחורה. זה מראה שמחזיר אותי לפיגועים בירושלים, עד כדי כך. עם הריח והכל. הגענו צוות של שישה איש, שנעשה עכשיו עבודה מאוד קשה - גם פיזית וגם נפשית. זה מחזיר אותנו בחזרה לפיגועים הקשים. זה פיגוע, לא תאונה. ממש מחריד לראות את המראה. זאת תאונה קשה מאוד".



סגן ניצב גל חיון: "זאת תאונה מאוד קשה. הדברים הראשונים שאפשר לספר שזאת תאונה חזיתית בין שני כלי רכב. מוקדם לדעת מי סטה. התוצאות הן טרגיות. אנחנו בשלבים של חילוץ אנשים שברכב. איש לא שרד מהרכב. זה קטע כביש חדש, אבל מוקדם להגיד מה היה. מיטב החוקרים בוחנים כעת מה אירע". 



קצין המשטרה התייחס לחסימת הכביש: "ממלונות ים המלח וצפונה לכיוון מצדה ועין גדי, סגור לחלוטין. עדיף לרדת דרומה דרך כבישים חלופיים. אי אפשר לנסוע מאילת לכביש הבקעה".



רשף אסף לוי, מכבאות והצלה מרחב נגב, סיפר בגלי צה"ל על הזירה: "זו אחת התאונות הקשות שראיתי בימי שירותי. כשבאנו הרכב היה כדור אש; ברגע שהתחלנו להשתלט על הלהבות - התחיל להתברר האסון. מקווה שלא יהיו הרוגים נוספים".

זירת התאונה הקשה בכביש 90. צילום: דוברות כבאות והצלה מרחב נגב
זירת התאונה הקשה בכביש 90. צילום: דוברות כבאות והצלה מרחב נגב

כזכור, לפני כשבועיים נהרגו כפיר ושירה אביטן ובתם גאיה בת השנה וחצי, בתאונת דרכים קטלנית בין רכבם הפרטי לאוטובוס בכביש 90, בקטע הכביש שבין צומת הערבה לכיוון צפון מזרח, סמוך למפעלי ים המלח. 14 מנוסעי האוטובוס, בהם הנהג, נפצעו קל ופונו במסוק מד"א ובאמבולנסים של מד"א לבית החולים סורוקה בבאר שבע. כפיר ושירה, תושבי קצרין, נישאו רק ביוני בשנה שעברה. הם היו בני 28 במותם. כפיר היה נגד משמעת בצבא ועבד בעבר כמתקין מצלמות אבטחה.