כביש המוות: שישה הרוגים בתאונת דרכים שהתרחשה הבוקר (ראשון) בין משאית לרכב סמוך לצומת פצאל בבקעת הירדן. חמישה נוספים נפצעו באורח קשה. הנפגעים הם פועלים פלסטינים שהוסעו ברכב שנפגע. הפצועים פונו במסוקים של צה"ל לבתי החולים בילינסון, תל השומר והדסה עין כרם.  התאונה מתרחשת על כביש 90 שגבה שבוע שעבר את חייהם של שמונת בני משפחת עטר סמוך לים המלח ואת חיי שלושת בני משפחת אביטן לפני כשבועיים. 



בני משפחת עטר נהרגו בתאונה חזיתית בין שני כלי רכב בכביש 90, בין אזור מלונות ים המלח לעין גדי. אחד הרכבים עלה באש מיד לאחר התאונה והנוסעים נלכדו בתוכו בעת שנשרף. ברכב השני נסעו שלושה בני אדם, אישה כבת 52 נפצעה בינוני בגפיים, ובתה, בת 12, נפצעה בינוני בראשה. הן פונו לבית החולים סורוקה במסוק. הבעל והאב, כבן 50, נפצע קל ופונה לבית החולים באמבולנס.



כביש 90 הוא הכביש הארוך ביותר בישראל, אורכו 478.7 קילומטר והוא נמשך ממעבר טאבה בדרום ועד מעבר מטולה בצפון. הכביש נחשב כבר שנים לכביש מסוכן שאירעו בו תאונות קשות רבות. רק בעשור האחרון נהרגו בכביש 120 בני אדם, ב-1350 תאונות דרכים שונות. כמו כן, מעל 4,000 בני אדם נפגעו בתאונות שהתרחשו בכביש, 374 מהם באורח קשה. אלו הן חלק מהתאונות הקשות שהתרחשו במהלך השנים על הכביש:



18.10.2018 - זוהי התאונה הקטלנית השנייה שמתרחשת בתוך זמן קצר מאד בכביש 90, רק לפני כשבועיים נהרגה משפחה שלמה, זוג ובתם בת השנה וחצי, בהתנגשות בין רכבם הפרטי לבין אוטובוס. ההורים שנהרגו, כפיר ושירה אביטן, היו בני 28 במותם. נהג האוטובוס שהתנגש ברכב בו נסעו ההרוגים טען כי חש בכשל בהיגוי לפני התאונה. מממצאי החקירה הראשונים של שוטרי מרחב נגב, עלה החשד כי הנהג סטה מנתיבו ובכך הפך להיות אחראי לתאונה הקטלנית. 



7.6.2018 - תאונת דרכים קשה התרחשה בין אוטובוס למשאית בכביש 90. בתאונה נפצעו תשעה בני אדם, ביניהם שתי נשים בנות 60 שנפצעו באורח בינוני, ושבעה נוספים שנפצעו באורח קל. על פי עדויות הרכב המסחרי עקף משאית בנתיב לא פנוי, מול אוטובוס שנסע דרומה. נהג האוטובוס ניסה להימנע מתאונה חזיתית וסטה לשולי הדרך שאינם סלולים, תוך ייצוב האוטובוס, אך נפגע בצידו השמאלי. 



18/12/2017 - 
בן 14 נהרג בהתהפכות רכב בכביש 90, בתאונה נפצעה גם אישה בת 40 במצב קשה ופונתה לבית החולים כשהיא מורדמת ומונשמת. 



09/07/2016 - תינוקת בת ארבעה חודשים נהרגה בהתהפכות רכב בכביש 90, סמוך לברדלה לכיוון פצאל שבבקעת הירדן. בתאונה נפצעו שישה בני אדם נוספים שהיו ברכב, שהתנגש במעקה הבטיחות והתהפך. 



24/07/2015 - גבר בשנות ה-20 נהרג ושלושה צעירים נוספים נפצעו באורח בינוני בהתהפכות רכב בכביש 90. 



התאונה בה נהרגה המשפחה בכביש 90. צילום: רס"ר אסף שבת, מפקד משמרת נגב מזרחי



חלקו הדרומי של הכביש, באזור הערבה, גובה קורבנות רבים בין היתר בשל היותו חד נתיבי, ארוך, חסר תאורה וחסר הפרדה בין הנתיבים. ארז קיטה, מנכ"ל עמותת אור ירוק, תקף את חוסר הטיפול של הממשלה בכביש המסוכן: "עוד כמה בני אדם יקפחו את חייהם בכביש הדמים הזה עד שבמשרד התחבורה והבטיחות בדרכים יתעוררו וישפרו בו את התשתית. רק לאחרונה משפחה שלמה קיפחה את חייה בתאונה בכביש וכעת עוד בטרגדיה עצומה ובלתי נתפסת".



"כביש 90 הוא אחד הכבישים האדומים והמסוכנים במדינה, והוא מהווה עורק תחבורה ראשי מהצפון ועד לאילת. בקטעי כביש רבים אין הפרדה בין הנתיבים, כזו שהייתה יכולה למנוע תאונות חזיתיות רבות. לו היה קיים מעקה הפרדה קשיח בין הנתיבים אולי ניתן היה למנוע את סטיית אחד מכלי הרכב לנתיב הנגדי ולמנוע את התוצאה הטרגית והקשה. הכי קל תמיד להאשים רק את הנהגים אבל התשתית חייבת להיות כזו שתפצה על טעויות הנהג ותספוג עוצמת התאונה. בישראל קיימים מאות קילומטרים של כבישים אדומים עם מסלול אחד לכל כיוון ללא הפרדה וכבר מזמן היו צריכים להפוך אותם מכבישים אדומים ומדממים לכבישים בטוחים שסלחניים לטעויות הגורם האנושי", הוסיף.