הבחירות המקומיות בבית שמש הסתיימו אמש בדרמה גדולה, עם 251 קולות בלבד שמפרידים בין שני המתמודדים, עליזה בלוך ומשה אבוטבול, המכהן ראש העיר של בית שמש מאז 2008. בשלב זה נותר לספור את קולות החיילים, האסירים והנכים, ואלו יכריעו מי יהיה ראש העיר הבא. בלוך התראיינה הבוקר ל"כאן ב'" ותיארה את תחושותיה לאחר קבלת התוצאות: "זהו יום חג, בית שמש מתעוררת לבוקר חדש". 



"זהו לא ספק יום מרגש מאד לכולנו", אמרה בלוך. "קרה פה משהו גדול. שברנו את המחנאות ואת העסקנות, לא משנה מה יהיו התוצאות הסופיות, יש פה אלפי קולות של חרדים שאמרו מספיק. שרואים את עצמם חלק מהציבור הגדול, והובילו את המהלך הזה וזה ניצחון כשלעצמו. אני חושבת שיש לנו במה להיות גאים". 



עוד הוסיפה בלוך כי ביום הבחירות עצמן היו מקרים רבים של פסילת קולות שהיו אמורים ללכת לטובתה: "אנחנו שוקלים להגיש ערעור, כי יש מאות של פתקים פסולים, קשקשו על הפתקים שלי, קימטו אותם, זה לא היה אירוע חד פעמי ובכל מקרה צריך לטפל בזה, אי אפשר שאנשים יעשו מעשה לא חוקי וגם ינצחו. אני מצטערת שאנחנו עדיין עסוקים בזה, ואני מקווה שלא נצטרך להגיע לבית משפט". 



משה אבוטבול הוא ראש העיר המכהן בבית שמש מאז 2008. בבחירות הקודמות, בשנת 2013, הוא נבחר לתקופת כהונה שנייה עם 51% מקולות הבוחרים. מערכת החירות לוותה במתיחות רבה בין החרדים והחילונים, ובעקבות חשד חזק לזיוף של קולות הורה בית המשפט לקיים בחירות חוזרות, בהם ניצח אבוטבול שנית עם 51% מהקולות.