"אני מאוד שמחה להיכנס כחברת כנסת ברשימת הליכוד. עבדתי על זה הרבה שנים וזה רגע מאוד משמח בשבילי", כך אומרת הבוקר (רביעי) למעריב עו"ד אוסנת מרק, שתחליף את ח"כ ז'קי לוי בסיעת הליכוד, בעקבות ניצחונו בבחירות לראשות עיריית בית שאן. "התקשרו אלי הבוקר ממזכירות הכנסת ואני מחכה שיעשו את התיאומים מול ז'קי לוי", סיפרה הח"כית לעתיד שתצטרך להיפרד בקרוב ממשרד עורכי הדין שהיא מנהלת בירושלים.



עו"ד מרק מתגוררת במעלה אדומים. לדבריה עם כניסתה לכנסת היא תראה עצמה נציגה גם של מעלה אדומים וגם של יהודה ושומרון. "למרות שלא נבחרתי כנציגת יו"ש בוודאי שארצה לייצג את האזור בנושאים הקשורים להתיישבות בכלל ולמעלה אדומים בפרט", אמרה. היא סיפרה כי היא תומכת בהחלת הריבונות הישראלית על מעלה אדומים ותפעל בכיוון זה בכנסת.



עו"ד מארק, נשואה ועם לשלושה, נולדה וגדלה באופקים. היא בעלת תואר במשפטים ממכללת רמת גן. למדה לימודי תעודה במינהל עסקים וניהול משאבי אנוש באוניברסיטת בר-אילן. "אני מתחמה בדיני משפחה, מקרקעין ונושאים אזרחיים וארצה לטפל בכנסת בתחומים אלה וגם בנושאים חברתיים. כילידת אופקים הנושאים החברתיים מאוד קרובים ללבי וחשובים לי", אמרה.



ז'קי לוי. צילום: מרק ישראל סלם
ז'קי לוי. צילום: מרק ישראל סלם



בבחירות לכנסת ה-17 הוצבה לראשונה ברשימת הליכוד לכנסת, במקום ה-57. בבחירות לכנסת ה-18 דורגה במקום ה-40 ברשימה, כמקום המשוריין לנשים. בבחירות לכנסת העשרים דורגה במקום ה-34 ברשימת הליכוד במשבצת "נשים חדשות".



עם כניסתה לכנסת במקום ז'קי לוי היא תהפוך לחברת הכנסת ה-36 במספר, שיא של כל הזמנים לייצוג נשים בבית הנבחרים. לרגל המאורע צייצה חברת הכנסת מרב מיכאלי (המחנה הציוני) בטוויטר: "ברוכה הבאה אסנת מארק. האחווה הנשית והפמיניסטית בכנסת מקבלת אותך בזרועות פתוחות. לראשונה נהיה 36 מתוך 120, בואי תעזרי לנו להעביר את הצעת החוק שלי שדורשת שנהיה לפחות 40%, כמו שמגיע לנו".


על כך אמרה עו"ד מארק: "לי חשוב מאוד שיש ייצוג נשי מוגבר בכנסת. חשוב שיהיו כמה שיותר נשים בבית הנבחרים".