ההחלטה להפוך את הבחירות המוניציפאליות ליום השבתון לאומי הצליחה להוביל לעלייה באחוזי ההצבעה בערים וביישובים ברחבי הארץ. הפרשן הפוליטי של 'חברת החדשות', עמית סגל, סיפר על היום העמוס, על המועמדים, המנצחים והמפסידים, אך סירב להסיק מכך מסקנות לגבי הבחירות הארציות: "אין לי מסקנות לאומיות רחבות מהבחירות הללו מלבד העובדה שמדובר ב-251 דרמות אישיות. מאוד מעניין לראות אדם כלשהו מנצח ואדם אחר מפסיד. זכינו גם בכל מיני סיפורים משעשעים כמו מועמדת מרמת הגולן שקיבלה קול אחד בלבד בגלל שהצביעה לעצמה".


על הטענה שתם עידן נתניהו לפי תוצאות הבחירות ברשויות הסביר: "אני לא יודע אם תם עידן נתניהו, אך תם העידן בו אנשים שומעים יו"ר מפלגה כזה או אחר מביע את דעתו ובוחרים להצביע בהתאם אליו. זה הפך להיות כמו סרטוני ברכה לחתונה, זה נחמד שיש את זה אבל זה לא משפיע על הזוגיות". סגל טען בציניות שהוכה בהלם אתמול: "ציפיתי לראות את אסף הראל ראש עיריית תל אביב וקמתי המום. הוא הבטיח להיות אופוזיציה לחולדאי והיה לו כל כך חשוב להציב אלטרנטיבה עד כדי כך שהוא מנע מהפך בעיר". 

עוד הוסיף כי "יש אשליה אופטית שהחרדים הפסיקו להצביע בגוש אחד ועברו להצביע לפי מה שהם חושבים. זה רק חצי נכון", הסביר, "נגמר הגוש החרדי האחד כי הוא התפורר לכמה גושים. בירושלים לדוגמא לא באמת הייתה נדידה בקולות, פשוט אם פעם אפשר היה לעשות עסקים עם שני רבנים גדולים הפעם צריך לעשות עסקים עם 15-20 גורמים שונים. למה עליזה בלוך על סף מהפך בבית שמש? לא בגלל שחרדים הצביעו לה אלא כי הייתה עריקה מאורגנת על מנת להפיל את הנציג של ש"ס".
 

על פי תוצאות הבחירות הללו ש"ס עוד לא מתה. החיבור עם דגל התורה מעניין
"ממליך המלכים יעקב ליצמן חטף מכה איומה בירושלים וגמר את הסוס. זו הייתה מכה צפויה כשהחליט לתמוך ביוסי דייטש. השמועות על מותה של ש"ס הן מוקדמות מסיבה פשוטה. לאן ילכו בני התורה היום? לכחלון? גם אם ש"ס איבדה מכוחה היא עדיין יותר משמעותית ממה שחשבנו. מה שקרה ביהדות התורה במערכת הבחירות הזאת הוא דבר מאוד מעניין שתהיה לו השפעה ברמה הארצית.

"החרדים הולכים כמעט כל הזמן אחרי הקיצוניים ביותר. אם החרדים ספגו מכה קשה ייתכן שהדבר הזה ישתנה. במערכת הבחירות הנוכחית נחשפנו לשנאה קשה בין הליטאים לחסידים בירושלים ולבסוף הליטאים בירושלים קיבלו אתמול פי שניים קולות מהחסידים. האם יהדות התורה תעמוד בזעזוע שכזה? אני מעריך שהאפשרות הסבירה היא שש"ס תרוץ בנפרד ויהדות התורה תציג מפלגה יותר מאוזנת. ייתכן שאפילו ישלחו את יעקב ליצמן הביתה".

"בניגוד למה שאנשים חושבים", סיכם, "החרדים הצביעו לחרדים, הספרדים - לספרדים, החילונים- לחילונים והתוצאות מראות את זה. זה נכון לכל הארץ. להערכתי זה כמעט ודאי שמשה ליאון יהיה ראש העיר הבא. החילונים אכן באו להצביע בכמות גדולה אך החרדים באו במאות בזמן שהליכודניקים נשארו בבית. הסיבוב שני בירושלים ייערך במהלך חצי יום עבודה ואני מתקשה להאמין שאותם מצביעים שלא הגיעו לסיבוב הראשון עם יום חופש מלא ומזג אוויר נהדר, יגיעו בחצי יום הצבעה. זכרו שמצביעי ליאון עומדים להגיע בהמוניהם".