היועצת המשפטית של המשטרה, תת ניצב איילת אלישר, העבירה בימים האחרונים ליועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט דיווח על ליקויים והערות שעלו בבדיקות הפוליגרף של שלושת הקצינים המועמדים למפכ"לות - מפקד מחוז תל אביב ניצב דוד ביתן, מפקד מחוז ירושלים ניצב יורם הלוי, והניצב בדימוס משה צ'יקו אדרי, שגם הוא היה מפקד מחוז י-ם. פרטים הועברו על שניים מהמועמדים, אולם בעיקר על אחד מהם, שנמנה כמועמד מוביל במירוץ.



בכיר במשטרה אישר את הפרטים למעריב, וציין כי למפכ"ל המשטרה יש חובת דיווח ליועמ"ש במקרה שמונח על שולחנו מידע על מועמד או מועמדים לתפקיד בכיר המובאים לאישור הממשלה. נדגיש כי במכתב ציינה היועמ"שית את הפגמים שעלו בבדיקות הפוליגרף כאשר לנוכח העובדה שמדובר בפרטים חסויים לא ניתן וחל איסור לפרטם.



מירוץ מכשולים: המועמדים לתפקיד המפכ"ל, צילום:יונתן זינדל, פלאש 90
מירוץ מכשולים: המועמדים לתפקיד המפכ"ל, צילום:יונתן זינדל, פלאש 90



עם זאת, במשרד לביטחון פנים מעריכים כי העברת המסמך במועד זה, מטרתה לעכב את תהליך מינוי המפכ"ל, ומקורה מהמפכ"ל הנוכחי - רב ניצב רוני אלשיך, ובעקבות זאת, מסרו למעריב גורמים במשרד כי "כהונתו של אלשיך לא תוארך אפילו ביממה".



כזכור שלושת המועמדים נמצאים ביישורת האחרונה במסגרת מינוי הליך המפכ"ל, וזאת לאחר שנבחרו על ידי השר לביטחון פנים גלעד ארדן כמועמדים ראויים לאיוש המשרה, השלושה עברו סדרת ראיונות אצל השר ונשלחו לוועדה למינוי בכירים, (ועדת גולדברג) והציגו בפני השר תוכנית למימוש האג'נדה שלו והמדיניות שהוא רוצה להתוות במשטרה בשנים הקרובות. לאחר פרסום שמות המועמדים, נשלחו תלונות מהתנועה לאיכות השלטון כנגד חלק מהם ועתה היועצת המשפטית של המשטרה העבירה את הנתונים הבעייתיים גם היא.



מהמשטרה נמסר עוד כי "משטרת ישראל נדרשת על פי חוק לדווח לגורמים המוסמכים על כל מידע רלוונטי, בהתייחס למועמדים.  המידע מועבר על ידי היועצת המשפטית של משטרת ישראל תנ״צ איילת אלישר לגורם במשרד המשפטים שהוסמך לכך על ידי היועץ המשפטי לממשלה. הניסיון לקשור את מפכ"ל המשטרה לאינטרסים זרים כדי לקושש עוד כותרות "צהובות" ולפגוע במועמדים,  מעידה על חוסר מקצועיות במקרה הטוב וזדון במקרה הפחות טוב. משטרת ישראל לא תסכים להיות חלק משיח מכוער זה.