תלמידי שכבת י"ב מתיכון שער הנגב יצאו הבוקר (ראשון) לצעדת מחאה בת חמישה ימים, משער הנגב עד לירושלים, בקריאה לפתור את המצב הביטחוני בעוטף עזה. ניצן בו ששון, תלמיד כיתה י"ב מאור הנר, סיפר על ההכנות בשיחה עם 103FM: "בסביבות 150 נוער, רובם תיכוניסטים משער הנגב יצאו לצעדת מחאה של כ-100 קילומטרים. אנחנו אמורים להגיע יחד לירושלים ביום חמישי".

הוא הסביר לגיא פלג כי "המצב הביטחוני אליו נולדנו ובו אנו חיים, וכולל שריפות, עפיפוני תעברה וטילים רק הלך והתגבר בחצי שנה האחרונה". לדבריו, זה הדבר שגרם להם להחליט על היציאה לצעדה. "המצב הזה לא יכול להימשך עוד", ציין בן ששון, "אני מודה על הניסיונות להגיע להסדרים עם חמאס, אבל דיונים כאלה קורים כבר שנים ואנחנו עדיין ממשיכים לסבול פה. החלטנו לצאת ולמחות כי אנחנו רוצים לחיות בשקט". 

תלמיד התיכון הדגיש: "אנחנו לא מגיעים ממפה פוליטית כזו או אחרת, לכולנו יש אותה מטרה - להשיג שקט. אנחנו מאחלים לעתיד טוב יותר לכולנו". פלג בירך את בני הנוער: "אנחנו נלווה אתכם במסע שלכם. נדמה לי שאין לאף אחד מחלוקת על כך שזכותכם לגדול בדיוק כמו ילדים אחרים בישראל, לנשום אוויר נקי ולחיות בתחושת ביטחון במקום לקום לבוקר מלא עשן, ריח של צמיגים בוערים ולהתעורר בלילה בבהלה ולרוץ לחדרים המוגנים בגלל אזעקות".