רק 100 קילומטרים מתוך 480 טופלו עד היום בכביש הדמים, כביש 90, בו נהרגו רק בשבועיים האחרונים 17 בני אדם, בהם שתי משפחות שלמות  - משפחת אביטן מקצריןומשפחת עטר מפסגות. מתוך התוכנית השאפתנית לטפל ב-130 ק"מ בכביש, מתבצעות העבודות רק ב-10 קילומטרים בלבד. מומחים מסכימים כי הפרדה בין הנתיבים תפחית את היקף התאונות, אך במשרד התחבורה לא מקבלים את הטענה לעת עתה.



לאחר שהבוקר (ראשון) נהרגו שישה פועלים פלסטינים בתאונה נוספת בכביש, הפעם באזור הבקעה, התייחסה מנכ"לית הרשות הלאומית בדרכים (הרלב"ד), עו"ד רחלי טבת-ויזל, למצב הכביש בתוכנית הרדיו של ענת דוידוב ב-103FM. לדבריה, "זו טעות להתייחס לכביש 90 כמקטע אחד. זהו כביש של מאות קילומטרים ועובר בכל המדינה".



"יש מקטעים שכבר טופלו. הכביש מיטבתה ועד אילת טופל לא מזמן כך שיש שני נתיבים בכל כיוון נסיעה. יש להתייחס לכל תאונה במקטע הרלוונטי. התאונה שקרתה הבוקר, בה נהרגו שישה בני אדם, הייתה בכביש עם קו הפרדה רצוף וייתכן ששני הרכבים סטו מהנתיב תוך ביצוע עבירת תנועה. התאונה שאירעה בשבוע שעבר הייתה בכביש מסומן שחודש לאחרונה. כשמדברים על תשתיות, מצפים שהתשתית תהיה סלחנית לטעויות של הנהג, אך אי אפשר לרשת את כל המדינה בהפרדות".





"השבועיים האחרונים היו בהחלט נוראיים בכבישים", ציינה. "תמיד צריך לבדוק את האכיפה, התשתיות ואת הגורם האנושי בתרבות הנהיגה בישראל. זכרו, אסור לעבור קו לבן. אני חושבת שלמשטרה דווקא יש הצלחה בשנה האחרונה בכבישים לאחר שהצליחה להוריד את כמות ההרוגים בכשישים פחות משנה שעברה. חלק מהצעדים של המשטרה היו להתמקד בתרבות הנהיגה שלנו".



"גם בחברה הערבית המספרים החלו לרדת בעקבות אכיפה, כמו בדיקת חגורות ורישיונות. אותו הדבר לגביי טלפונים הניידים והשימוש בהם בעת נהיגה. תוכנית ממוקדת עובדת. במקביל, אין לי ספק שרמת הענישה צריכה להיות גבוהה מאוד. זו עוד אחת מהדרכים לפתור את תאונות הדרכים".



ששת ההרוגים בתאונה שאירעה הבוקר סמוך לצומת פצאל בבקעת הירדן הם  לוטפי זאהדה ואחיו רג'אאי זאהדה, וכן אחמד איובי, אמג'ד סמארה, מאג'ד עסילה ועלאא קראש. חמישה בני אדם נוספים נפצעו באורח קשה ופונו במסוקים של צה"ל לבתי החולים בילינסון, תל השומר והדסה עין כרם. 



כביש 90 הוא הכביש הארוך ביותר בישראל, אורכו 478.7 קילומטר והוא נמשך ממעבר טאבה בדרום ועד מעבר מטולה בצפון. הכביש נחשב כבר שנים לכביש מסוכן שאירעו בו תאונות קשות רבות. רק בעשור האחרון נהרגו בכביש 120 בני אדם, ב-1350 תאונות דרכים שונות. כמו כן, מעל 4,000 בני אדם נפגעו בתאונות שהתרחשו בכביש, 374 מהם באורח קשה.