כצפוי בוטלה שביתת האזהרה הכללית של ההסתדרות במגזר הציבורי שנועדה לפרוץ ממחר במחאה על מחדל הבטיחות באתרי הבנייה. שביתה שאף אחד ובכלל זה ההסתדרות עצמה, לא רצה בה. שר האוצר כחלון, שר העבודה חיים כץ ויו"ר ההסתדרות ניסנקורן הגיעו להסכמות שעיקרן תוספת עשרות תקנים של פקחים למינהל הבטיחות התעסוקתית עוד השנה, חיוב הקבלנים בתקן הפיגומים האירופי, הסדרת רישיונות הבטיחות והעבודה על מנופים, ניסיון הטמעת רשתות ההגנה לעבודה בגובה, 
וגולת הכותרת - השקת ממשק עבודה בין מינהל הבטיחות במשרד העבודה שיזין לראשונה במידע את רשם הקבלנים במשרד הבינוי והשיכון ושם יסווגו הקבלנים לרמות בטיחות שיילקחו בחשבון גם במכרזי עבודה ממשלתיים. זאת ועוד, הממשלה התחייבה לתיקון חקיקה עוד בכנסת הנוכחית שיאפשר לרשם הקבלנים סמכויות נרחבות בהתניית רישיון קבלן בהקפדתו על הבטיחות באתרי הבנייה שלו.
עם זאת ההסכמות חסרות מאד חקיקה הנדרשת להגברת סמכויות מינהל הבטיחות מול קבלנים ובכלל זה השבתת עבודה ארוכת טווח וקנסות לתשלום לאלתר. ההסכמות גם אינן כוללות צעדי ענישה וסנקציות ספציפיים ופליליים על קבלנים עברייני בטיחות ונושא המעורבות של משטרת ישראל ובתי המשפט במאבק במחדל המוות באתרי הבנייה נפקד מההסכמות החיוניות לאחר שההסתדרות לא התעקשה על מעורבות משרדי הבט"פ והמשפטים במו"מ. 

יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן, אמר: "אני מברך על כך שבסופו של דבר המדינה הכירה בחובתה ובאחריותה להסדיר את הנושא. בזכות המאבק הצלחנו להביא פתרונות אמיתיים לשיפור הבטיחות בעבודה ובענף הבנייה בפרט, וזאת ללא יום אחד של שביתה במשק. ההסכמות הן רק תחילת התהליך בדרך לשינוי המציאות אך כבר עתה ברור לכולם כי המהלך ההיסטורי יחסוך תאונות קטלניות רבות בעבודה וימנע היפגעות ומוות של עשרות עובדים מדי שנה"
שר העבודה והרווחה, חיים כץ, מסר: " אני מברך על ההתגייסות של שותפי למאבק בתאונות העבודה. המטרה שלנו היא שהעובדים יגיעו לעבודה, יתפרנסו בכבוד ויחזרו הביתה בשלום. כשקיבלתי את הסמכויות על תחום הבטיחות לפני כשנתיים, מצאתי הזנחה רבת שנים ובכלים שהיו ברשותי התחלתי לפעול ליצירת הרתעה באמצעות חקיקה ושדרוג מצבת כוח האדם הדלה במשרד. אני מאמין שהמחויבות המשותפת  תיצור שינוי משמעותי בתחום הבטיחות בענף הבנייה"

שר האוצר ויו"ר מפלגת כולנו, משה כחלון, מסר כי "אני שמח שהגענו לסיכומים שמנעו שביתה שהייתה פוגעת במיליוני ישראלים שרוצים ללכת לעבודה ולשלוח את הילדים לגנים ולבתי הספר. המאבק על בטיחות העובדים הוא צודק וכולנו מגויסים. אני מודה לשר העבודה חיים כץ ויו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן על המאמצים הגדולים להגיע להבנות לטובת כולם". 
 
יו"ר ועדת ביקורת המדינה של הכנסת ומי שהפסידה לניסנקורן בהתמודדות על ראשות ההסתדרות, ח"כ שלי יחימוביץ (המחנה הציוני), אמרה: "הודעת כחלון וניסנקורן חסרת שחר ותועלת, ומבויימת מראשיתה ועד סופה. איש לא האמין ולו לרגע שהמשק יושבת, ושניסנקורן יצא נגד שותפו הפוליטי כחלון. להסתדרות אגפים שלמים עתירי אמצעים וממון שנועדו לטיפול בבטיחות העובדים, והיא אינה נוקפת אצבע בעצמה. מביש שהפועלים העניים ביותר, המשלמים בחייהם, שמשו באופן אכזרי אמצעי לשבוע של יחסי ציבור".