נתוני החצבת נחשפים: נתוני משרד הבריאות על מספר המאובחנים במחלת החצבת שהתפרסמו הערב (חמישי) מצביעים על עלייה מדאיגה בהידבקות במחלה, כאשר 1,521 מקרי תחלואה אובחנו בארץ מאז תחילת השנה הקלנדרית. כאשר רק לפני שבוע, המספר עמד על 1,287, עליה של כמעט 250 מקרים בשבוע בלבד.



העלייה המשמעותית ביותר ממשיכה להירשם בירושלים, שם המספר עומד כעת על 904 מקרים, הגבוה ביותר בכל הארץ, לעומת 838 מקרים ביום שלישי. לצורך השוואה, בצפת, השנייה ברשימה, נרשמה עלייה בשבוע האחרון מ-213 מקרים ל-239 מקרים. במחוז תל אביב עומד כעת המספר על 98 מקרים, ובנפת פתח תקווה על 95 מקרים. בחלוקה לגיל - בקרב גילאי שנה עד ארבע נרשם במהלך השבוע החולף גידול בלמעלה מ-100 מקרים – מ-335 ל-447.



משרד הבריאות פועל באופן מוגבר בקרב האוכלוסיה החרדית



ככלל, האוכלוסייה החרדית, שלא מעטים בה אינם רשומים במשרד הפנים, היא אוכלוסיית ה"יעד" שבה ממקד בשלב זה משרד הבריאות את מאמצי עידוד ההתחסנות. זאת, על רקע מקרה התמותה הראשון השנה מהמחלה כזכור לפני כשבוע, שהגביר את הבהלה הלאומית, עם פטירתה של פעוטה בת שנה וחצי משכונת מאה שערים בירושלים, שלא היתה מחוסנת ואף משפחתה לא היתה רשומה במשרד הפנים וגם לא בטיפת חלב.



תגבור החיסונים למניעת חצבת כולל פתיחת תחנות טיפת חלב עד שעות הערב לביצוע חיסון (בתיאום עם קופות החולים והגורמים העירוניים), כאשר התחנות מתרכזות בשכונות חרדיות - עשר בירושלים, שלוש בבית שמש ושתיים בביתר עילית. כמו כן, פועלות ניידת ייעודית לחיסון האוכלוסייה, הפועלת בתוך שכונות מטרה על מנת לחסן בתוך השכונות עצמן. נתוני ההתחסנות המעדכנים להיום מעידים עלייה משמעותית באחוזי ההתחסנות בירושלים מכ-90% בתחילת אוקטובר ל-95% השבוע.



מנכ"ל משר הבריאות משה בר סימן טוב אמר היום כי "אנחנו בריכוז מאמץ אדיר על החצבת והמערכת משתלטת על האירוע, למרות שאנחנו צפויים לצערי עוד לראות עליה במספר הנדבקים. המוקד העיקרי של המחלה בישראל נמצא בירושלים, שם נמצאים כ-60 אחוזים של החולים, ושם זיהינו גם ״כיסים״ שבהם התושבים לא חוסנו".