זעזוע ברמת השרון: אלמונים תלו הבוקר (שישי) ראש של
אלמונים תלו ראש חזיר בבית הכנסת ברמת השרון
חזיר בכניסה לבית הכנסת "סוכת שאול" בעיר. שוטרי משטרת ישראל הוזעקו למקום והחלו בחקירת נסיבות האירוע.אלי עלמני, הגבאי ראשי של בית הכנסת בו נתלה ראשו של החזיר הגיב לאירוע: "הזעיקו אותי מהבית כי אחד החברים אמר לי שראש של חזיר תלוי פה. זה אמיתי. הבשר עליו, הדם עליו. מזעזע שזה בתוכנו".

שר החינוך ויו"ר סיעת "הבית היהודי" נפתלי בנט כתב בחשבון הטוויטר שלו כי "זהו מעשה נבלה נורא. קמפיין ה״הדתה״ המדומיין מביא לשנאת יהדות והעביר אנשים מסוימים על דעתם. מעשה זה אינו מייצג את הציבור החילוני במדינה ואפילו לא את מקצתו. כולנו - חילונים ודתיים כאחד, נמשיך לאהוב את המסורת שלנו. אנו גאים בעמנו ובמורשתנו".

ראש החזיר שנתלה בבית הכנסת ברמת השרון. צילום: ללא קרדיט
ראש החזיר שנתלה בבית הכנסת ברמת השרון. צילום: ללא קרדיט


ראש העיר רמת-השרון אבי גרובר התייחס גם הוא  למקרה החמור: "יום שישי רגע לפני בחירות. את המקרה המזעזע בבית הכנסת תחקור המשטרה ואני בטוח שהיא תדע להגיע למי שעשה זאת ולהעמידו לדין".לא אתן לגורמים קיצוניים לייצר פה קרע, הסתה ושיסוי. אין להם מקום ברמת השרון ואין להם מקום בחברה הישראלית בכלל".
 
עוד הוסיף גרובר, כי "רמת השרון הייתה קהילה אחת ותישאר קהילה אחת - דתיים וחילונים, גברים ונשים, אשכנזים ומזרחים, סטרייטים ולהט"בים. 
קהילה אחת, שבה מתקיימת אחדות של ניגודים. אני מבקש מכולם לנשום. לזכור שיש בחירות, והרבה יותר חשוב יש את היום, את הימים ואת השנים שלאחר הבחירות".

סגן שר הביטחון,  הרב אלי בן דהן כתב בחשבונו בטויטר: "‏80 שנה לליל הבדולח והאנטישמיות מרימה ראש גם בארץ ישראל. ההסתה המתמשכת נגד דתיים ברמת השרון עלתה היום שלב בדמות ראש של חזיר שהונח בפתח בית כנסת. חייבים לעצור את זה עכשיו."

ח"כ מוטי יוגב  מ"הבית היהודי" קרא לפורום החילוני ולמכון מולד להפסיק את קמפיין ה"הדתה": "הצבת החזיר בפתח בית הכנסת ברמת השרון, מוכיחה שקמפיין ה"הדתה" הפך למסע הסתה. אבי ז"ל, שעלה מברלין ערב השואה, בוודאי לא היה מאמין שיחזה במראה אנטישמי כזה כאן במדינת ישראל. על מנהיגי הציונות החילונית לעשות חשבון נפש, לבדוק אם לא הלכו רחוק מדי במאמציהם לעקור את תורת ישראל מליבות ילדיהם".
 
מזכ"ל האיחוד הלאומי אופיר סופר הגיב גם הוא ואמר כי "זו חציית גבול. אחרי שהארץ רעשה על הסרטון הסתה באשדוד, עכשיו מגיע צעד נוסף של קמפיין ההדתה שחצה מזמן את גבולות האנטישמיות. לא ראינו מישהו מהנואמים בכיכר רבין בשבוע שעבר אומר באמת די להסתה. לצערנו, שיח השנאה והפילוג אותו מובילים מספר ארגוני שמאל קיצוני כנגד מסורת ישראל חוצה את גבולות האנטישמיות. מעניין שאותם אלה שעמדו זה מכבר בכיכר רבין והפגינו בשם האחדות והכבוד ההדדי נאלמים דום כשמדובר בפירות הביאושים של הקמפיין אותו הם מובילים. הגיע הזמן לעצור את ההסתה כנגד הדתיים ושומרי המסורת לפני שישפך פה דם".