פרשת הצוללות הנקראת גם תיק 3000 חושפת מנגנון שוחד אדיר שנעשה על חשבון מדינת ישראל. עד המדינה מיקי גנור, ממקורביו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, שיחד דמויות מפתח בפוליטיקה הישראלית. בעקבות פרסום המלצות המשטרה אתמול נגד החשודים בתיק, קוראים ראשי האופוזיציה לראש הממשלה להתפטר מראשות מדינת ישראל. כתב המשפט של 'החדשות' ושדרן רדיו 103FM גיא פלג התארח בתוכניתו של ניסים משעל ב-103FM ועשה סדר בעובדות ובהאשמות השונות.



"אני חושב שהבעיה היא השיטה", אמר גיא פלג לניסים משעל, "היא הצמיחה טיפוסים מושחתים כמו מיקי גנור ואחרים, ולמה השיטה היא הבעיה הגדולה? כי יש כאן רכישה משמעותית של מדינת ישראל לאורך שנים של צוללות וכלי שייט במאות מיליוני יורו, ואני שואל את עצמי למה מדינת ישראל לא יכולה להתקשר ישירות עם התאגיד הגרמני? למה צריך שיהיה באמצע אדם שלא רק שלא מקבל שכר רגיל אלא גוזר עמלה של עשרות אחוזים מעסקות כה גדולות. זה מה שהצמיח את השחיתות".





אם יצליחו להוכיח את אשמתם הם יכנסו לבית סוהר נכון? שאל ניסים, ואילו גיא אמר שאין כל ספק: "בית המשפט העליון אמר שבישראל שוחד שווה כלא, והמשמעות היא שמי שיורשע בעבירה של שוחד יילך לכלא. חשוב לי לציין שכאן מדובר בשוחד משמעותי שפגע באינטרסים רגישים וחשובים של המדינה, מה גם שהסכומים אינם מבוטלים".



"בכל מה שקשור לדוד שמרון אני שומע קולות אחרים מהפרקליטות, זה מתנדנד ומורכב, ולא חד משמעי כמו יתר החשודים בפרשה. המשטרה העבירה את ההמלצות שלה, הפיקוח על החקירה הוא מאוד הדוק. אפשר להגיד שיש צוות חקירה אחד המחבר בין חוקרי המשטרה לפרקליטות. כתב אישום לבית המשפט זה עניין של חודשים על חודשים".



בהמשך השיחה נשאל פלג כמה מהחשודים מסובכים מאוד, ואמר שבפרקליטות סבורים שיש כאן תיק מאוד חזק, שחשף תופעה מאוד חמורה. אין ספק שיהיו כאן כתבי אישום, אבל האם בסופו של יום ולאחר שימוע ייחסו לכל החשודים עבירות של שוחד? אני באופן אישי לא בטוח בזה. כתב אישים כנגד מפקד חיל הים שפעל באופן מושחת בהיותו בתפקיד זה לכשעצמו רעידת אדמה".



לסיום נשאל פלג מה אומרת המשטרה על מעורבותו של ראש הממשלה בפרשה, וענה: "זו שאלה מאוד מעניינת. למרות כל הקולות מסביב הפרקליטות אומרת שהוא אפילו לא הגיע לרמה של חשוד בתיק הזה. זה אפילו לא ברקע של הדברים, לפי שעה לראש הממשלה אין קשר לחשדות שנחקרו".